0

فعالیت غیرمجاز اسپاد در پوشش خدمات تخفیفی

کلاهبرداری شرکت هرمی و بازاریابی شبکه ای MLM

شرکت بنیان صنعت نوآوران اسپاد به آدرس وب سایت spadclub.ir یکی دیگر از شرکت های غیر مجاز بازاریابی شبکه ای است که با عنوان خدمات تخفیف گروهی اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نموده اما در حال انجام فعالیت شبکه ای است.

این شرکت در وب سایت خود اقدام به معرفی تولیدکنندگان و مجموعه های خدماتی نموده و با لینک کردن مشتریان به این مجموعه ها تخفیفاتی را به آنها ارائه می نماید. همچنین سایتی به آدرس raikaclub.ir برای فروش کالا و خدمات به مشتریان راه اندازی کرده است.

این شرکت به نوعی فروشگاه اینترنتی است که در ارائه کارت های تخفیفی فعالیت دارد و هیچ گونه مجوزی برای فعالیت شبکه ای ندارد اما بررسی طرح درآمدی شرکت نه تنها گویای فعالیت شبکه ای آن است بلکه به نوعی آن را در زمره طرح های هرمی قرار می دهد. اما علت غیرقانونی قلمداد کردن طرح این شرکت چیست؟

در طرح درآمدی این شرکت اشخاص حقیقی به سه دسته مشتری، نماینده و همکار تقسیم شده اند. گروه اول مشتریان هستند که تنها با ثبت نام در سامانه و ثبت کارت شتابی در پروفایلشان می توانند از تخفیف های فروشگاه های طرف قرارداد استفاده کنند.

گروه بعدی نمایندگان شرکت که دارای دفتر کاری هستند و با معرفی افراد به سیستم 1 تا 10 درصد پاداش فروش مستقیم دریافت می کنند و با استفاده از امتیازات شان هنگام خرید از فروشگاه های طرف قرارداد می توانند از تخفیفات ارائه شده استفاده نمایند.  گروه آخر همکاران مجموعه هستند که طرح شرکت با آنها به صورت باینری ادامه پیدا می کند.

هر یک از کاربران سایت با پرداخت مبلغ 545000 تومان به صورت یک بار خرید جایگاه خود را فعال کرده و در ازاء ایجاد تعادل پورسانت دریافت خواهند کرد. با ایجاد تعادل مبلغی نیز به عنوان اولین پاداش تعادل برای آنها در نظر گرفته می شود.

در این طرح درآمدی هیچ محدودیتی در عمق وجود ندارد. همکاران مجموعه با تعادل 10 به 10 در یک ماه 1 میلیون تومان و با تعادل 20 به 20 پنج میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

همان طور که از طرح درآمدزایی شرکت مشخص است اقدام شرکت در پرداخت پورسانت در سطوح نامحدود و پرداخت پورسانت حاصل از ایجاد تعادل اقدامی غیرقانونی بوده و طرح آن را در رسته دسیسه های مجرمانه هرمی قرار می دهد.

از آنجا که هم اکنون تبلیغات گسترده ای در شبکه های اجتماعی به منظور جذب عضو برای این شرکت در جریان است به علاقه مندان بازاریابی توصیه می شود از فعالیت در چنین شرکت هایی که اقدامات مجرمانه خود را در پوسته فعالیت تک سطحی و یا بازاریابی ارجاعی پنهان نموده اند، خودداری کنند. برای استعلام اسامی شرکت های دارای پروانه کسب به سایت رسمی اصناف به آدرس easnaf.ir مراجعه نموده و یا نام شرکت را به سامانه استعلام پیامکی 30006082 ارسال نمایید.

منبع: ایران هشدار

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!