0

ضرورت ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی/ کاهش هزینه و زمان رسیدگی از مزایای سامانه ثنا

پوریانی با تاکید بر لزوم ثبت نام مردم در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی گفت: کاهش اطاله دادرسی، حفظ حریم شخصی، کاهش هزینه‌ها و الکترونیک شدن اخطاریه‌ها از مزایای ثبت نام در سامانه ثنا است.

عباس پوریانی رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب تهران تهران در گفت‌وگو با میزان با تاکید بر ضرورت فراگیر شدن ثبت نام‌ها در سامانه ثنا (ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی) اظهار کرد: ایجاد سامانه ثنا یک کار عمده و اساسی که قوه قضائیه انجام داده است است.

وی گفت: به موجب قانون چه کسانی که در دستگاه قضایی پرونده حقوقی و کیفری دارند و چه کسانی که اصلا پرونده‌ای در دستگاه قضایی ندارند باید در این سامانه ثبت نام کنند./*سایبرلا*/

این مقام قضایی بیان کرد: این سامانه آثار و برکات زیادی دارد از جمله اینکه از اطاله دادرسی‌ها جلوگیری می‌شود. چون یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در تشکیلات قوه قضائیه وجود دارد تجدید اوقات دادرسی است و خود این امر باعث اطاله دادرسی می‌شود.

پوریانی ادامه داد: اگر مردم در این سامانه ثبت نام کنند اخطاریه‌ها از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد که زمان و محل مراجعه وی چگونه است.

رئیس کل محاکم تهران افزود: نکته و فایده دیگر ثبت نام در این سامانه این است که افراد غیر مرتبط با پرونده از اصل و ماهیت چنین پرونده‌هایی مطلع نمی‌شوند. بدین صورت که ممکن است مثلا زوجین با یکدیگر اختلاف داشته باشند و دعوای آن‌ها در دادگاه مطرح باشد. اما زوجین علاقه‌ای ندارند که مثلا همسایگان از این موضوع باخبر شوند، لذا در این موارد اخطاریه‌های کاغذی که به درب منزل ارسال می‌شد حذف و به جای آن، ابلاغیه از طریق پیامک ارسال خواهد شد این امر کمک شایانی به حفظ حریم خصوصی افراد می‌کند.

وی گفت: از دیگر مزایای این سامانه می‌توان به حذف فیزیکی اوراق اشاره کرد. چاپ و توزیع و تکثیر اوراق قضایی هزینه‌های زیادی را به دستگاه قضایی، دولت و نهایتاَ به مردم تحمیل می‌کند. به عنوان مثال در یک مدت ماه در تهران ۳۵۰ هزار اخطاریه صادر می‌شود که با حذف این اوراق هزینه‌ها به میزان خوبی کاهش می‌یابد./*سایبرلا*/

این مقام مسئول از مردم خواست که علاوه بر اینکه خود در این سامانه ثبت نام می‌کنند دوستان و آشنایان و سایرین را به این کار ترغیب و تشویق کنند.

پوریانی با بیان اینکه هزینه ثبت نام در این سامانه بسیار ناچیز است، اما مزایای بسیار زیادی برای آن‌ها خواهد داشت، اظهار کرد: ما در سال گذشته با توجه به اینکه شروع این سامانه از تاریخ ۱۵ / ۷ / ۹۵ بوده است، اما از این مدت تا پایان سال گذشته حدود ۳۵ درصد از ابلاغ اخطاریه‌های ما از طریق سامانه ثنا بوده است که رقم بسیار خوبی است./*سایبرلا*/

وی در پایان گفت: ان شاءالله با برنامه ریزی که برای سال ۹۶ انجام شده است این عدد باید به ۷۰درصد برسد که سعی می‌کنیم به هر شکل ممکن این امر عملیاتی شود. چون معتقدیم اگر مردم از محاسن این سامانه مطلع شوند، نسبت به ثبت نام در آن بسیار راغب خواهند شد.


 

مطالب مرتبط: راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا | ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

مطالب مرتبط: پیگیری الکترونیکی وضعیت پرونده قضایی

مطالب مرتبط: راهنمای سامانه پیام کوتاه خدمات الکترونیک قضایی

مطالب مرتبط: راه اندازی آزمایشی سامانه دادرسی الکترونیکی (سامانه ۱۳۵) سازمان تعزیرات حکومتی

مطالب مرتبط: ضرورت ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی/ کاهش هزینه و زمان رسیدگی از مزایای سامانه ثنا

مطالب مرتبط: سامانه ثنا چیست؟

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!