0

سامانه ارز دیجیتال ملی

دسته بندی ها : اقتصاد دیجیتال, فضای سایبر 22 دی 1397 مدیر سایبرلا 768 بازدید
آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - سایبرلا
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشریح آخرین وضعیت برای راه اندازی سامانه ارز دیجیتال ملی در کشور پرداخت. به نقل از «ارز دیجیتال»؛ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه ارز دیجیتال ملی در کشور گفت: اولاً برای عنوان یا عبارتی که برای ارز دیجیتال ملی به‌کار می‌بریم، باید دقت بیشتری کنیم و بدانیم به‌طور اساسی ارز دیجیتال به چه معنا است.

وی با طرح پرسشی درباره تعریف ارز دیجیتال خاطرنشان کرد: باید این مسئله را تعریف کنیم که ارز دیجیتال به معنای پول رایج کشور است یا اینکه می‌خواهیم از ارز دیجیتال برای فعال کردن سیستم تبادلات بین‌بانکی استفاده کنیم.

آذری جهرمی افزود: به لحاظ فنی برای رمز نگاری ارز دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین و اینکه این ارز مورد استفاده قرار گیرد، مدل‌های نمونه آن ساخته شده و در اختیار بانک مرکزی است که می‌تواند در این رابطه تصمیم بگیرد.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه بانک مرکزی سیاست‌گذار رسمی در حوزه پولی و مالی کشور است، تصریح کرد: اکنون می‌توان از بلاک چین به‌عنوان پیام‌رسان‌های بین‌بانکی استفاده کرد.

وی، خاطرنشان کرد: دانشجوهای دانشگاه‌های تهران از جمله صنعتی شریف در بسیاری از کسب و کارها سیستم پیام‌رسان بین‌بانکی بر مبنای بلاک چین را توسعه دادند که آن‌هم در حال حاضر در اختیار بانک مرکزی است و طبیعتاً باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود، بنابراین این ظرفیت در کشور وجود دارد اما لازم است سیاست‌گذاری‌ها درباره این موضوع توسط بانک مرکزی انجام شود.

سایبربان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!