0

مراجع قضایی روسیه سرقت رمزارز را جرم نمی‌دانند

ارز دیجیتال - بیت کوین - سایبرلا

دادگاهی اخیرا در کشور روسیه برگزار شده، که سرقت واضح بیت کوین را به عنوان جرم شناسایی نکرده است؛ چرا که در حال حاضر قانونی در رابطه با رمزارزها در این کشور وجود ندارد و هیچ وضعیت خاصی برای بیت کوین توصیف نشده.

در ماه دسامبر سال قبل پرونده‌ای پیرامون سرقت بیت کوین در کشور روسیه تشکیل شد، و دادگاه پتروگرادسکی از سن پترزبورگ نتیجه نهایی تصمیمات مراجع قضایی را اعلام کرده است. سارق مجرم شناخته شد و به زندان خواهد رفت، اما فقط لازم است پول نقد دزدیده شده را برگرداند، نه بیت کوین‌ها را.

ماجرا از این قرار است که دو نفر به اسم‌های «پیتر پایرون» و «ینگینی پریگوژین» در سال ۲۰۱۸ در لباس مبدل نیروهای امنیتی ویژه روسیه، شاکی را مجبور به انتقال پول و رمزارز به حساب‌های خود کردند. تحت شکنجه و اعمال زور، شاکی پنج میلیون روبل و تمام رمزارزهایش از جمله ۹۹.۷۰۳۵ بیت کوین را منتقل کرد.

مقدار بیت کوین سرقت شده در آن سال معادل با ۴۸ میلیون روبل (۶۸۰هزار دلار) بوده که حالا حدودا ۹۰۸ هزار دلار می‌ارزد. سایر رمزارزهای او هم حدودا ۷ میلیون روبل ارزش داشته که مجموع اموال از دست رفته طرف را به حدود ۶۰ میلیون روبل می‌رساند.

قربانی با مراجعه به مراجع قضایی به دنبال بازگشت تمام اموال از دست رفته‌اش بود؛ دادگاه جابجایی تحت فشار رمزارزها را تایید می‌کند، اما با این وجود با استناد به بانک مرکزی روسیه و شرایط جرم اعلام می‌کند: «سرقت رمزارز یک جرم علیه دارایی حساب نمی‌شود. به خاطر نبود قانون خاص در این رابطه، امکان تشخیص این موضوع به عنوان یک بخشی از قوانین مدنی وجود ندارد.»

سارقین به هشت تا ده سال زندان در امنیتی‌ترین مرکز روسیه محکوم شدند، و همچنین لازم است تمام آن پنج میلیون روبل را برگردانند. اما رمزارزها که حدودا ۵۵ میلیون روبل در زمان سرقت ارزش داشته‌اند، در نتیجه‌گیری نهایی تصمیم قضایی پرونده نادیده گرفته شدند.

منبع: دیجیاتو

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!