0

رشد درآمدزایی گوگل پلی نسبت به اپ استور

دسته بندی ها : بازی های رایانه ای 29 دی 1397 مدیر سایبرلا 1757 بازدید
گوگل پلی - google play - سایبرلا
سنسور تاور به عنوان یکی از شرکت‌های تحلیلگر آماری با سابقه و مورد احترام صنعت موبایل، به تازگی از اعداد و ارقام جدید فروش اپلیکیشن‌ها در دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور پرده برداشته. این آمار که مربوط به سال گذشته میلادی هستند، اطلاعات جالبی را در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران می‌گذارند.

طبق آمار سنسور تاور، اپل همچنان در میزان درآمدزایی از فروش اپلیکیشن‌های iOS به پیشتازی خود ادامه می‌دهد. با این وجود، فروشگاه گوگل پلی در سال 2018 درصد رشد بیشتری را در زمینه درآمدزایی نسبت به فروشگاه رقیب تجربه کرده است.

در گزارش منتشر شده می‌خوانیم گوگل پلی موفق شده که در بازه زمانی سال 2018، به میزان 24.8 میلیون دلار از میزبانی اپلیکیشن‌ها درآمدزایی کند که رشدی 27.3 درصدی را نسبت به همین آمار در سال 2017 نشان می‌دهد. کل درآمدهای گوگل پلی در سال گذشته به 19.5 میلیارد دلار می‌رسید که حالا توانسته با افزایش 5.3 میلیارد دلاری، رکورد قابل توجهی را جابجا کند.

اما در قیاس با گوگل، اپ استور اپل با این که دو برابر درآمدزایی بیشتر (46.6 میلیارد دلار) را در سال 2018 تجربه کرده اما میزان رشد سالانه‌اش فقط 20.4 درصد بوده که از رشد 27.3 درصدی گوگل پلی در همین بازه رقم کمتری بوده است.

آمار سال گذشته سنسور تاور نشان می‌داد که هر دو فروشگاه از نظر میزان رشد درآمدزایی تقریبا با هم برابر بودند. در این بازه، یعنی از ابتدای سال 2016 تا پایان 2017، هم گوگل پلی و هم اپ استور رشدی تقریبا 34 درصدی را نشان می‌دادند. از این آمار و مقایسه‌اش با اعداد و ارقام سال 2018 می‌توان اینطور برداشت کرد که امسال میزان رشد درآمدزایی در هر دو فروشگاه با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده است.

اما بد نیست بدانید که در آمار گوگل پلی، بازار چین لحاظ نشده چرا که اپلیکیشن‌های این فروشگاه در این کشور قابل دسترسی نیستند. این در حالیست که کاربران چینی می‌توانند از فروشگاه اپ استور اپل خرید کنند و این موضوع یقینا روی فروش و رشد بهتر این شرکت آمریکایی تأثیر می‌گذارد.

به گزارش سنسور تاور، تیندر پردرآمدترین اپلیکیشن‌ سال گوگل پلی بوده و محصولات دیگری مثل نتفلیکس، پندورا، گوگل درایو و گوگل وان پس از آن در مقام‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در دسته بازی‌ها نیز پوکمون گو، کلش رویال، کلش آو کلنز و کندی کراش ساگا صدر جدول پردرآمدترین محصولات سرگرمی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: سایبربان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!