0

راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی در سجام راه اندازی شد

دسته بندی ها : کسب و کار 2 خرداد 1399 کارشناس سایبرلا 793 بازدید
احراز هویت کاربران فضای مجازی - سایبرلا

شرکت دانش‌بنیان یوآیدی دریافت کد بورسی در سجام را از طریق گوشی هوشمند فراهم کرد. با این قابلیت کاربران با ضبط ویدئوی سلفی می‌توانند به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند و کدبورسی خود را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی یوآیدی، این شرکت دانش‌بنیان از دو سال پیش با هدف حذف مراجعه حضوری برای احراز هویت، راهکار احراز هویت دیجیتال به صورت غیرحضوری را توسعه داد و حال با شرایط به وجود آمده این شرکت با همکاری بورس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکار احراز هویت دیجیتال را برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام راه‌اندازی کرد.

این راهکار در چند روز آینده با همکاری شرکت آسان پرداخت، روی اپلیکیشن آپ پیاده‌سازی می‌شود و کاربران با مراجعه به این اپلکیشن و با ضبط یک ویدئوی سلفی ۵ ثانیه‌ای می‌توانند کد بورسی خود را دریافت کنند.

نحوه احراز هویت به صورت غیرحضوری به این صورت است که اگر کاربر پیشتر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌؛ اما احراز هویت نشده‌ است، می‌تواند وارد بخش استعلام سجام در اپلیکیشن آپ شود و با وارد کردن کد پیگیری سجام، وارد فرآیند احراز هویت غیرحضوری شده و با ضبط ویدئوی سلفی، احراز هویت خود را تکمیل کند.

اما  اگر پیشتر در سامانه سجام ثبت نام نکرده باشد در این صورت وارد بخش ثبت نام سجام اپلیکیشن آپ شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد کند و بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام سجام، با انتخاب گزینه احراز هویت الکترونیکی، وارد فرآیند احراز هویت شده و با ضبط ویدئوی سلفی احراز هویت می‌شود. در راهکار احراز هویت دیجیتالی ویدئوهای سلفی با الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر (Image Processing)، یادگیری ژرف (Deep Learning) و تشخیص زنده بودن تصویر یا همان Liveness Detection بررسی و احراز هویت کاربران تایید می‌شود.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!