0

عامل انتشار کلیپ “وادار کردن کودک به مصرف مشروبات الکلی” دستگیر شد

دسته بندی ها : جرایم اینستاگرامی 6 آذر 1399 کارشناس سایبرلا 364 بازدید
پلیس فتا, جرایم فضای سایبری, سایبرلا

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در یک ویدئوی اینستاگرامی یک کودک 3 ساله را وادار به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: در پی انتشار ویدئویی مبنی بر وادار نمودن استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی یک دختر بچه 3 ساله توسط فردی در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به انتشار کلیپ مذکور شده بود، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های فنی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و مشخص شد که نامبرده بدون هیچگونه نسبتی با والدین این خردسال از اختلاف بین پدر و مادر این کودک سوءاستفاده کرده و در زمان غفلت والدین با وادار کردن این دختر 3 ساله به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، ضمن فیلمبرداری از او، اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده است.

وی افزود: طی هماهنگی با مقام قضائی، فرد مذکور دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و ضمن اعتراف به بزه ارتکابی؛ انگیزه اصلی خود را از این اقدام غیر  انسانی، شوخی و سرگرمی در فضای مجازی اعلام کرد و معترف شد که هرگز تصور نمی کردم انتشار این کلیپ در فضای مجازی، واکنش منفی کاربران را به همراه داشته باشد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم پس از دستگیری طی هماهنگی با مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به زندان تحویل داده شد و باتوجه به عدم نظارت کافی والدین بر فرزندشان و ناتوانی آنها در نگهداری از این خردسال، این کودک نیز حسب دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی به بهزیستی منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: هرگونه کودک آزاری و بازیچه قرار دادن کودکان جهت تفریح و خنده پیگرد قانونی دارد و کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند از ارتکاب به اقدامات مشابه به دلایل مختلف از جمله تفریح و سرگرمی،جمع آوری فالور و بازدید کننده خودداری کرده و بدانند یکی از  اولویت های پلیس برخورد با اینگونه ناهنجاری ها است و از ابتدای سال تاکنون چندین مورد از متهمین اصلی این موارد دستگیر شده اند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!