0

حمله DDOS اینبار تلگرام را مبتلا کرد

جنگ الکترونیکی و تسلیحات سایبری
مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که یک حمله اختلال سرویس توزیع شده قدرتمند به پیام‌رسان انجام شده است.

به نقل از سایبربان؛ شرکت تلگرام در تاریخ ۱۳ ژوئن در حساب توییتری خود اعلام کرد، این پیام‌رسان اجتماعی توسط یک حمله‌ی اختلال سرویس توزیع شده (DDOS) قدرتمند هدف قرار گرفته است. به دنبال این حمله کاربران آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر در زمینه ارتباط با سرورهای آن با مشکل مواجه شده‌اند.

حمله یاد شده از اواسط 12 ژوئن 2019 آغاز شد و به دنبال آن تلگرام مجموعه توییت‌هایی را برای آگاه‌سازی کاربران از مشکل به وجود آمده منتشر کرد. تعدادی از کاربران این پیام‌رسان نیز در بستر توییتر این اختلال را تأیید کردند.

هنوز مشخص نیست که چه افرادی و با چه هدفی حمله‌ی یاد شده را انجام داده‌اند؛ اما عده‌ای از افراد معتقد هستند حمله مذکور به دنبال استفاده‌ی ده‌ها هزار معترض به قانون استرداد هنگ‌کنگ از این بستر، آغاز شده است؛ زیرا بسیاری از آدرس‌های IP استخراج شده، متعلق به چین هستند.

شرکت تلگرام تاکنون از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر خودداری کرده است. با وجود این بر اساس نقشه‌ی منتشر شده از مناطقی که همچنان تحت تأثیر حمله‌ی بالا قرار دارند، می‌توان به هنگ‌کنگ، برزیل، آمریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!