0

چگونه از سرقت داده ها و اطلاعات اینترنتی خود محافظت کنیم؟

مجازات های قانونی هک و نفوذ - سایبرلا

با روش‌هایی ساده می‌توان از هک شدن سیستم ها  و سرقت داده ها و اطلاعات اینترنتی جلوگیری کرد.

به گزارش سایبرلا به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، کلاهبرداران اینترنتی برای دسترسی به اطلاعات شما سخت در تلاش هستند تا با ترفندهایی باور نکردنی، اطلاعات آنلاین شما را هک کنند.

با روش‌هایی ساده می‌توان از هک شدن سیستم ها جلوگیری کرد. در این مقاله راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت داده ها و اطلاعات اینترنتی کاربران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

کلمات عبور و برنامه های مدیریت رمز عبور

همیشه انتخاب یک رمز عبور معتبر و قوی شما را از بسیاری از سارقان اطلاعات دور می‌کند. قرار دادن یک رمز با امنیت بالا باعث می‌شود که هیچ فردی قابلیت دسترسی به اطلاعات و سرقت داده ها و اطلاعات اینترنتی شما را نداشته باشد و تنها راه باز کردن این قفل پاک کردن تمامی اطلاعات است.

اما بارها به شما در بدو ورود به هر اپلیکیشنی تاکید شده که آیا اطلاعات ورودی را ذخیره کنیم؟ آیا گذرواژه و نام کاربری شما در وبسایت‌ برای استفاده در سری‌های بعد ذخیره شود؟

سعی کنید تا حد امکان از ذخیره کردن اطلاعات آنلاین خود در وب‌سایت‌ها خودداری کنید، زیرا کلاهبرداران اینترنتی برای دستیابی به اطلاعات و سرقت داده ها و اطلاعات اینترنتی شما سخت در تلاش هستند.

 

احراز هویت دو مرحله ای

در فعالیت‌های احراز هویت دو مرحله‌ای، زمانی که یک دستگاه جدید برای ورود به یک سرویس و یا وبسایت تلاش می‌کند، به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کند.

به عنوان مثال، اگر قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر را فعال کنید، وقتی شما سعی می‌کنید برای ورود به حساب کاربری خود، با یک دستگاه جدید وارد شوید، برای شما یک پیام متنی با یک رمز عبور موقت می فرستد.

به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید بدون گوشی خود، به حساب کاربری وارد شوید و رمز عبور موقت شما به آن گوشی ارسال می گردد.

 

گوشی خود را امن نگه دارید

کاربران گوشی‌های هوشمند باید سعی کنند از اتصال به وای‌فای عمومی و نصب قفل صفحه با الگوهای ساده پرهیز کنند. گفتنی است؛ اینها مراحل ساده‌ای برای دستیابی به اطلاعات کاربران است.

 

به هشدارها و کمک‌های موسساتی که خدمات مالی ارائه می‌دهند دقت کنید

صادر کنندگان کارت اعتباری به مشتریان خود این امکان را می‌دهند که در صورت تشخیص فعالیت مشکوک به آنها مراجعه شود تا این موسسات از ادامه دادن فعالیت های نامربوط به کارت شما جلوگیری کنند.

 

لینک‌های نا آشنا در ایمیل

یکی از اصلی‌ترین روش های هک شدن، استفاده از ایمیل است. هکرها با ارسال یک ایمیل و قرار دادن بدافزار در آن، امکان نفوذ به موبایل شما را فراهم می‌کنند، پس همیشه مراقب باشید که ایمیل های نا آشنا را حذف کنید.

 

آپدیت

همیشه آخرین نسخه از سیستم عامل سازگار را در موبایل خود داشته باشید؛ این کار با مراجعه منظم به بخش Software Update در تنظیمات موبایل امکان پذیر است. آپدیت باعث می‌شود سیستم عامل شما از جدیدترین ابزارهای امنیتی پشتیبانی کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!