0

تسهیل جاسوسی از مراکز مهم و حساس با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

جنگ سایبری, جرایم فضای سایبری

نشست شناسایی آسیب‌های فضای مجازی برای کارکنان دولتی با همکاری پلیس فتای استان و استانداری مازندران در سالن اجتماعات استانداری در شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، کارشناس پلیس فتای مازندران در این نشست که در استانداری مازندران برای کارکنان این سازمان در شهرستان ساری برگزار شد با اشاره به این نکته که سازمان‌های اطلاعاتی با استفاده از شیوه‌ها و شگردهای نوین سعی در کسب اطلاعات محرمانه در ابعاد مختلف را داشته و از آن در راستای ضربه زدن به کشور بهره‌برداری می‌نمایند، گفت: علیرغم پیشرفت‌های گوناگون و خیره کننده‌ای که در ابزار و ادوات جاسوسی به دست آمده‌، سرویس‌های اطلاعاتی بر این باورند که نیروی انسانی مطمئن‌ترین و کارآمدترین سرمایه برای دستیابی به اطلاعات پنهان می‌باشد. لذا به حیله‌های گوناگون سعی در نزدیک شدن به خواص جامعه و افرادی که در پست‌های حساسی همچون استانداری مشغول به خدمت هستند می‌باشند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشترفت تکنولوژی در عصر حاضر و ورود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در بین کارکنان ادارات و سازمان‌های کشور زمینه‌های نفوذ دشمنان و جاسوسان را در نقاط مهم و حساس کشوری فراهم کرده است، از این رو کارکنان دولتی باید دقت بیشتری نمایند و در استفاده از این تکنولوژی در محیط کاری جانب احتیاط را رعایت نمایند.

این کارشناس در ادامه گفت: با توجه با اینکه میزان نحوه به‌کارگیری فن‌آوری‌های ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی موبایلی در مازندران از سایر استان‌ها بیشتر می‌باشد‌، از این‌رو خروج اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به بیرون از کشور و فراهم شدن امکان جاسوسی از جمله مخاطرات مهم این شبکه‌های پیام رسان در کشور می‌باشد.

وی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان، از کاربران تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی گفت: در جهت پیشگیری از خطرات فضای مجازی کاربران شبکه‌های اجتماعی دانش اینترنتی خود را افزایش داده و با آگاهی کامل از این فضا استفاده کنند.

این کارشناس پلیس فتا مازندران در خاتمه با بیان اینکه تلفن‌های همراه دارای قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند، به کارکنان ادارات دولتی هشدار داد: از به اشتراک گذاشتن اطلاعات سازمانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خود داری نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!