0

نشر اکاذیب علیه تاکسی اینترنتی/جرم تشویش اذهان عمومی در فضای سایبر

دسته بندی ها : نشر اکاذیب 15 مهر 1397 مدیر سایبرلا 748 بازدید

هرگونه انتشار محتواى کذب که موجب تشویش اذهان عمومی شود، پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار مطالب کذب بر علیه یکی از شرکت‌هاى ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی در استان خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سردار قادر کریمی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از شرکت‌هاى ارائه دهنده خدمات درخواست تاکسی‌ اینترنتی به پلیس فتا استان و ارائه شکوائیه از سوی مقام محترم قضایی مبنی بر انتشار تصاویر و مطالب کذب به منظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد ذهنیت منفی شهروندان بر علیه شرکت موصوف در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه شبکه اجتماعى اینستاگرام، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وى افزود: با بررسى اظهارات نماینده حقوقى شرکت مذکور و به دنبال تحقیقات فنی و پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا، رد متهم در فضای سایبر شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم در مشهد دستگیر شد.

سردار کریمی ادامه داد: متهم که زنی ۲۶ ساله بود با مشاهده ادله فنی جرم خود را پذیرفت و درخصوص علل و انگیزه خود از این اقدام مجرمانه عنوان داشت که مدتی قبل دوست‌اش در حالی که از خدمات تاکسی اینترنتی شرکت موصوف استفاده مى‌کرد، پس از رسیدن به مقصد با راننده تاکسی ذکر شده دچار درگیری لفظی میشود و در پی این مشاجره برای انتقام گیری؛ به کمک متهم اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب کذب با موضوع مزاحمت نوامیس علیه شرکت مذکور در شبکه‌هاى اجتماعى مى‌نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به اظهارات متهم و پس از روشن شدن حقیقت، متهم به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

این مقام عالی انتظامی به کاربران فضای سایبری هشدار داد: براساس قانون رسیدگی به جرایم رایانه‌ای هرگونه انتشار محتواى کذب که موجب تشویش اذهان عمومی شود، پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت و به موجب آن قانون گزار مجازات حبس و جزای نقدی را برای عوامل انتشار محتوای کذب در نظر گرفته است.

وى همچنین خاطر نشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند صفحات و کانال‌هاى موجود در شبکه‌های اجتماعی در اکثر مواقع برای جذب بازدیدکننده متاسفانه اقدام به بزرگ نمایی در درج خبر یا انتشار اخبار کذب و شایعه پراکنی می‌نمایند بنابراین شهروندان گرامی از هرگونه باور و انتشار خبر بدون نقل قول معتبر و رسمی پرهیز نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!