0

تخلیه حساب شهروندان با بهانه برنده شدن در قرعه کشی!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با ارسال پیامکی با عنوان “برنده شدن در قرعه کشی” طعمه‌های خود را به کنار دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفند‌های خاص موجودی حساب آنها را به حساب خود منتقل می‌کرد توسط کارآگاهان پلیس فتای اصفهان دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ‌ سید‌مصطفی مرتضوی‌ اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی به طریق ارسال پیامک، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد‌، وی پیامکی با عنوان “‌شما برنده قرعه‌کشی عتبات عالیات شده‌اید” را دریافت کرده و سپس با فرد ارسال کننده پیامک تماس می‌گیرد و او هم از وی می‌خواهد تا به یکی از دستگاه‌های عابر بانک برود.

رییس پلیس فتا استان گفت: این فرد نیز به حرف فرد ارسال کننده پیام گوش کرده و به عابر بانک می‌رود و به دستورات او عمل می‌کند و به این طریق موجودی این شهروند که 8 میلیون ریال بوده با ترفندی خاص به حساب فرد کلاهبردار منتقل می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اظهارات مالباخته بلافاصله در این زمینه پرونده تشکیل و کارآگاهان پلیس فتا جهت دستگیری فرد کلاهبردار وارد عمل شده و با استفاده از اقدامات ویژه و تخصصی پلیس فتا مخفیگاه این شخص را شناسایی کرده و ظرف 2 روز او را دستگیر می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه بود، اظهار کرد: این شخص هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد به صراحت به بزه انتسابی اعتراف و به کلاهبرداری از چندین شهروند به این طریق اقرار نمود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تا‌کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند، بیان کرد: با شکایت شاکیان پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

رییس پلیس فتای استان با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری‌های پیامکی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم هرگز به پیامک‌هایی از نوع برنده شدن در قرعه‌کشی که از آنها خواسته می‌شود تا به عابربانک مراجعه کرده و یا اطلاعات حساب خود را برای آنها ارسال کنند توجهی نکرده و در صورت برخورد با این‌گونه موارد حتماً از طریق شماره تلفن 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!