0

شناسایی 489 سایت تبلیغ و توزیع اینترنتی داروهای غیرمجاز در استان مرکزی

جرایم فضای مجازی, جرایم رایانه ای و اینترنتی, سایبرلا

فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات پانجیا 12، پلیس فتا استان با بررسی بیش از 489 پرونده موفق به شناسایی 8 توزیع کننده اینترنتی داروهای غیر مجاز در سطح شدند.

بر اساس اعلام پلیس، سردار “حسن مفخمی شهرستانی” در این‌باره اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک برنامه ریزی جهانی، عملیات پانجیای 12 با هدف اطلاع رسانی و هشدار به آحاد جامعه در خصوص مخاطرات خرید اینترنتی اقلام و تجهیزات پزشکی، شناسایی فعالیت های سایبری غیرقانونی در حوزه توزیع غیرمجاز دارو و مسدودسازی تراکنش ها و سیستم های پرداخت مورد استفاده این دسته از مجرمان، در اسفندماه اجرایی شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی ادامه داد: این عملیات تخصصی با محوریت پلیس فتا و با همکاری دیگر پلیس های تخصصی و همزمان با پلیس های سایبری دیگر کشورها و مشارکت پلیس اینترپل اجرا شد که با توجه به رویکرد تخصصی پلیس فتا استان، نتایج مطلوبی در برخورد با فعالان سایبری غیرمجاز دارو در مدت زمانی اجرای این عملیات به دست آمد.

وی ادامه داد: در این عملیات پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان موفق به شناسایی و رصد 489 وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت های داخلی شد که در نتیجه آن 258 نفر از فعالان غیرقانونی تبلیغ و فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سطح کشور شناسایی شدند و مراحل قانونی برخورد قضائی با آنان در دستور کار قرار گرفت.

سردار مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: از این تعداد افراد شناسایی شده، 8 نفر در سطح استان مرکزی فعالیت داشتند که با هماهنگی انجام شده با مراجع قضایی، این افراد شناسایی شدند و در عملیات دستگیری آنها، مقدار 100 میلیون ریال انواع داروی غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: طی پایش های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، بیشترین بسترهای مورد استفاده مجرمان شناسایی شده در عرصه تبلیغ و عرضه غیرمجاز اینترنتی دارو شبکه های اینستاگرام و تلگرام بوده است.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که خدمات پزشکی را تنها از مراکز درمانی، پزشکان و بیمارستان‌های معتبر دریافت کرده و نیاز‌های دارویی و پزشکی خود را از داروخانه‌های رسمی تهیه کنند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی خاطرنشان کرد: چرخه تولید و توزیع و عرضه دارو در تمام دنیا و کشور ما یک چرخه حساس و با نظارت کامل است و به همین دلیل افراد به منظور پیشگیری از خسارت های مالی و آسیب های جدی به سلامت خود به تبلیغات فریبنده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌ها توجه نداشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر استمرار طرح های امنیت بخشی سایبری پلیس استان افزود: لازم است شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در حوزه فضای مجازی، موضوع را برای بررسی تخصصی از طریق لینک تماس های مردمی سایت پلیس فتا به کارشناسان این پلیس اعلام کنند.

منبع: سیتنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!