0

تبلیغات دروغین برخی از داروها در ماهواره و فضای مجازی

 یک کارشناس دارویی با هشدار نسبت به تبلیغات دروغین برخی از داروها در ماهواره و فضای مجازی گفت: مردم باید روی این تبلیغات حساس باشند ،چون ۹۵ درصد داروهایی که تبلیغ می‌شوند، تقلبی است و می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد بقایی، کارشناس دارویی در تعریف داروهای تقلبی گفت: داروهای تقلبی یا مواد موثره را به میزان کافی ندارند یا اصلا مواد موثره ندارند و یا اساسا موادی را دارند که برای بیمار کاملا مضر است. البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن هم اینکه ممکن است مواد موثره نیز داشته باشند اما این مواد موثر از مراکز معتبر و قابل تائید تهیه نشده باشد.

وی ابراز داشت: وقتی یک مولکول دارویی را سنتز می کنیم باید شرایط خاصی را ایجاد کنیم تا فرآیند سنتز به صورت کامل صورت گیرد تا محصول جانبی نداشته باشیم. به عنوان مثال دارو اگر ۹۹ درصد خلوص داشته باشد، می توانیم بر اساس استانداردها، در فرمول به کار گیریم و تست های شیمیایی و سم شناسی را گذرانده باشد.

این کارشناس دارویی با طرح این پرسش که چرا داروهای تقلبی تولید می‌شوند، اظهار داشت: این داروها به دلیل سودآوری بالا تولید می‌شوند و به قیمت بسیار ارزان‌تری ایجاد می‌شوند و تولیدکنندگان آن اصلا کاری به سلامت افراد ندارند. سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است تولیدکنندگان مواد مخدر امروز به تولید داروهای تقلبی روی آورده اند، زیرا داروهای تقلبی حساسیت ها و مشکلات سیاسی و اجتماعی کمتری نسبت به مواد مخدر دارند و به راحتی نیز قابل توزیع هستند.

بقایی با ابراز تاسف از تبلیغات دروغین برخی از داروها در ماهواره و فضای مجازی هشدار داد: داروهایی که در ماهواره و در فضای مجازی و اینترنت تبلیغ می‌شوند، سازمان جهانی بهداشت اعلام می کند ۹ درصد این داروها هرگز منشا تولیدشان، کشوری نیست که اعلام می کنند.

وی که در برنامه گفتگوی اجتماعی صحبت می‌کرد، افزود: آنها از اصطلاحات رایج و متداولی استفاده می کنند و مثلا می گویند مورد تائید FDA آمریکا یا حتی مورد تائید وزارت بهداشت ایران. مردم باید روی این تبلیغات حساس باشند و شاید بتوانیم بگوییم بیشتر از ۹۵ درصد داروهایی که تبلیغ می شود کاملا تقلبی است و می تواند خطرناک باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!