0

بیشترین دلیل شکایت از شرکت های اینترنتی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - سایبرلا

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام کرد: عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، تاخیر در نصب و راه‌اندازی، عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب از شکایات پر تکرار کاربران سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) در مورد شرکت های ارتباطات ثابت (FCP) است.

پیمان قره داغی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱۴ هزار و ۸۱۸ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است، درباره سهم برخی از شرکت های FCP از این شکایات گفت: سهم شرکت پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) با ۳۹۵ هزار و ۶۶۳ مشترک، ۱۲ هزار و ۹۶ مورد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با ۸۸۴ هزار و ۱۲۶ مشترک، ۸ هزار و ۸۴۴ مورد و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) با ۲۴۰ هزار و ۲۹ مشترک، ۶ هزار و ۳۷۷ مورد بوده است.

وی افزود: علاوه بر این، سهم گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل با ۹۴۲ هزار و ۱۲۰ مشترک، ۶۲۸۷ شکایت، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات با ۲۶۵ هزار و ۶۶۶ مشترک، ۲۹۹۸ مورد، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا با ۲۸۸ هزار و ۶۰۱ مشترک، هزار و ۴۲۴ مورد و شرکت ارتباطات ثابت پارسیان با ۲۲ هزار و ۲۵ مشترک، ۴۰۵ شکایت بوده است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره استانهایی که بیشترین شکایات ثبتی را از این هفت شرکت داشته‌اند، گفت: بیشترین شکایات از شرکت شاتل در استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان، از شرکت پارس آنلاین در تهران، مازندران و خوزستان، از شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در تهران، خراسان رضوی و فارس، از شرکت های وب در تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان، از شرکت ارتباطات ثابت پارسیان در ایلام، تهران و خراسان رضوی، از شرکت آسیاتک در تهران، فارس و خراسان رضوی و از شرکت فن‌آوا در تهران، فارس و یزد در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است.

قره‌داغی درباره مدت زمان پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۹۵ در این شرکتها عنوان کرد: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در شرکت پارس آنلاین از ۱۳ روز در سال ۱۳۹۸ به ۹ روز در سال ۱۳۹۹ و شرکت فن‌آوا در همین بازه زمانی از ۷ روز به ۶ روز رسیده است. متوسط زمان پاسخگویی به شکایات شرکت آسیاتک در سال ۱۳۹۹ سه روز بوده و نسبت به سال ۱۳۹۸ تغییری نداشته است.

وی افزود: متوسط زمان پاسخگویی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ در شرکت شاتل از ۲ روز به ۳ روز، شرکت پیشگامان از ۶ روز به ۹ روز، شرکت های‌وب از ۴ روز به ۵ روز و شرکت ارتباطات ثابت پارسیان از ۴ روز به ۷ روز رسیده است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: با توجه به آمارهای موجود در سامانه ۱۹۵ لازم است تا هفت شرکت مورد بررسی، برنامه مناسبی برای ارتقای خدمات، رفع شکایات با موضوعات پر تکرار و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات را تدوین و اجرا کنند. علاوه بر این، این شرکتها در راستای افزایش رضایتمندی مشترکان، باید با بکارگیری افراد متخصص و کارآمد، وضعیت پاسخگویی و رسیدگی به شکایات را در مراکز پشتیبانی خود را ارتقاء دهند.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!