0

انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار می شود

دسته بندی ها : اتحادیه کسب و کارهای مجازی 7 تیر 1401 کارشناس سایبرلا 266 بازدید
انتخابات آنلاین و اینترنتی

به رغم موافقت وزیر صمت با تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی، هیات عالی نظارت مصوب کرده‌ است انتخابات این اتحادیه که پیشتر لغو شده بود، برگزار شود.

انتخابات هیات مدیره کسب و کارهای مجازی قرار بود پس از چندین ماه تاخیر در فروردین ۱۴۰۱ برگزار شود اما نسبت دادن برخی تخلفات به این اتحادیه در نهایت منجر شد این انتخابات به اردیبهشت ماه موکول شود؛ با این حال چند روز مانده به روز برگزاری، خبر ناگهانی موافقت وزیر صمت با تفکیک این اتحادیه به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی همه را شوکه کرد و این انتخابات در نهایت لغو و تفکیک اتحادیه حداقل به دو بخش قطعی شد تا سرنوشت این اتحادیه در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

حال پس از گذشت دو ماه اعلام شده است که هیات عالی نظارت مصوب کرده انتخابات این اتحادیه برگزار شود؛ گرچه اعضای هیات مدیره اتحادیه می‌گویند موضوع تفکیک همچنان از سوی بخش‌های دیگری از وزارت صمت در حال پیگیری است.

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، در رابطه با اعلام خبر تصمیم هیات عالی نظارت مبنی بر برگزاری انتخابات این اتحادیه می‌گوید، هرچند در این زمینه ابلاغ رسمی به اتحادیه صورت نگرفته اما برگزاری انتخابات از سوی هیات عالی نظارت مصوب شده و باید تا پایان تیرماه برگزار شود.

او در این باره توضیح داد:‌ هیات عالی نظارت نزدیک به سه هفته قبل جلسه‌ای تشکیل داد و اتهامات واردشده به هیات مدیره اتحادیه را بررسی کرد. از ما برای حضور در جلسه دعوت شد و ما از خود در برابر اتهامات نسبت داده‌شده دفاع کردیم.

الفت‌نسب ادامه داد: همه موارد اتهام مشخص بود و یکسری از آنها اتهامات شکلی مانند نداشتن دفتر حضور و غیاب بود. موارد دیگر مانند یکسری نامه از ترازنامه مالی اتحادیه بود که می‌گفتند تحویل ما نشده و ما شماره نامه‌ها را ارائه کردیم. در نهایت با دفاعیات صورت‌گرفته، گویا مقرر شده به سایر اعضای هیات مدیره یک تذکر کتبی بابت رعایت شکلی موارد اعلامی داده شود.

به گفته الفت‌نسب، در ادامه این جلسه که بدون حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه برگزار شد، مصوب شده است انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی باید برگزار شود. با این‌ حال بحث تفکیک این اتحادیه همچنان توسط بخش دیگری در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

او در ادامه توضیح داد: نتیجه در نهایت این شد که با توجه به اینکه زمان فعالیت دوره اول اتحادیه یک سال است که به پایان رسیده، باید هرچه زودتر در این‌ باره تصمیم‌گیری شود.

الفت‌نسب گفت: سه هفته از زمان جلسه هیات عالی نظارت می‌گذرد که اعضای مختلفی از وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی - سایبرلابسیج اصناف در آن حضور داشتند، این یعنی شأن جلسه در سطح بالایی بود اما همین مورد بحث است که با وجود گذشت سه هفته، چرا مرکز امور اصناف و بازرگانان مصوبات این جلسه را اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

عضو هیات مدیره کسب‌وکارهای مجازی معتقد است اغلب کسب‌وکارها و اتاق اصناف با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مخالفت کرده‌اند و بر این باورند که کار کارشناسی در این رابطه انجام نشده است. او تاکید می‌کند در اینکه اتحادیه باید تخصصی شود، شکی وجود ندارد اما باید دید آیا تفکیک می‌تواند راه صحیحی برای تخصصی شدن باشد؟

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!