0

برنامه‌ای که تشخیص سرطان را مختل می‌کند

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, جرایم اینترنتی و رایانه ای 18 فروردین 1398 مدیر سایبرلا 917 بازدید
هک و نفوذ - هکر - امنیت اطلاعات - سایبرلا
برنامه‌نویسان موفق به توسعه بدافزاری شده‌اند که می‌تواند رشد تومورهای سرطان را شبیه‌سازی کرده یا به‌طورکلی جلوی به نمایش گذاشته شدن آن‌ها را بگیرد.

به گزارش سایبربان- سازندگان این بدافزار می‌گویند هدف آن‌ها از توسعه این سیستم، سنجش توان امنیتی ضعیف بیمارستان‌هایی است که مسئول رسیدگی و نگه‌داری از اطلاعات حساس هستند.

برای اثبات عملکرد این بدافزار، محققان از تعدادی رادیولوژیست خواستند تا مطالعاتی روی سی‌تی‌اسکن‌های دستکاری‌شده انجام دهند. درنتیجه این آزمایش، در ۹۹ درصد مواقع رادیولوژیست‌ها متوجه شبیه‌سازی رشد سرطان در تصاویر نشدند و بیمار را مبتلا به سرطان تشخیص دادند. از سوی دیگر، این بدافزار در ۹۴ درصد موارد در پنهان کردن غده‌های سرطانی موفق عمل کرد تا رادیولوژیست‌ها قادر به تشخیص بیماری نباشند.

ظاهراً حتی زمانی که رادیولوژیست‌ها می‌دانستند که اسکن‌های صورت گرفته تغییر پیداکرده است، بازهم برای تشخیص صحیح دچار مشکل شده‌اند. حتی در زمان استفاده از تصاویری که تغییر کردن برخی از بافت‌ها را نشان می‌داد بازهم در ۶۰ درصد مواقع متخصصان پزشکی بافت‌هایی که با استفاده از بدافزار توسعه داده‌شده بودند را واقعی دانستند. با استفاده از همین راهنمایی، هنگامی‌که بدافزار ذکرشده تومورهای مغزی را پاک کرده بود، در ۸۷ درصد از موارد متخصصان به‌اشتباه بیمار را سالم تشخیص دادند.

به‌طورکلی این بدافزار نشان می‌دهد که اطلاعات پزشکی تا چه حدی آسیب‌پذیر هستند و مراکز پزشکی باید برنامه‌های بهتری برای حفاظت از اطلاعات حساس داشته باشند. در انتها محققانی که این بدافزار را طراحی کرده‌اند اطمینان داده‌اند که چنین سیستمی در حال حاضر در دسترس گروه‌های مخرب قرار ندارد.

با پیشرفت تکنولوژی، بحث امنیت به موضوع مهمی در دنیای پزشکی تبدیل‌شده است. پیش‌ازاین هم هکرها موفق به سرقت اطلاعات ۱.۵ میلیون بیمار اندونزیایی شده بودند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!