0

کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز بانکی با ترفند افزایش ممبر

رئیس پلیسفتا استان‌ مازندران گفت: افرادی که با ایجاد کانال‌های ‌مختلف در شبکه‌ اجتماعی تلگرام جهت تبلیغ و فروش برنامه افزایش ممبر و نیز ساخت درگاه‌های جعلی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مردم می‌کردند، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن‌محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار داشت که چندی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با کانالی آشنا شدم که اقدام به تبلیغ افزایش ممبر کانال‌های تلگرامی می‌کرد و بنده نیز به‌منظور خرید برنامه افزایش عضو، وجهی را به صورت اینترنتی پرداخت کردم و پس از آن در دفعات مختلف از حسابم به‌صورت غیرمجاز برداشت‌هایی انجام شد. از این‌رو تقاضایی پیگیری موضوع را دارم.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام‌ محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور‌کار ماموران پلیس‌ فتا قرار گرفت که با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت‌ گرفته مشخص گردید که شخص یا اشخاصی با راه‌اندازی کانال‌های هک از جمله miladapexhack و … اقدام به تبلیغ افزایش ممبر کانال‌های تلگرامی نموده و سپس به‌ منظور پرداخت وجوه، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و از این راه اقدام به کسب اطلاعات حساب بانکی اشخاص و برداشت از حسابشان می‌کردند. البته مجرمین علاوه‌ بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از حساب ده‌ها نفر دیگر نیز نموده‌اند.

این مقام‌ ارشد انتظامی در ادامه گفت: با انجام تحقیقات‌ تکمیلی و  بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده توسط کارشناسان پلیس‌فتا استان، متهمین به هویت معلوم اهل و ساکن استان‌های مازندران، تهران و اصفهان شناسائی و دستگیر شدند و در تحقیقات به‌عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند که از اردیبهشت ماه سال جاری با راه‌اندازی کانال تلگرامی miladapexhack با تعداد 12600 نفر عضو اقدام به تبلیغ افزایش ممبر صفحات تلگرامی در کانال مذکور و دیگر کانال‌ها می‌نمودیم و کاربران نیز می‌بایست در ازای خرید برنامه، مبلغ 500 هزار ریال پرداخت نمایند.

سرهنگ‌محمدنژاد گفت: متهمین در ادامه اعترافاتشان عنوان‌ داشتند؛ به‌منظور اخذ وجوه از کاربران، لینک درگاه‌های جعلی بانکی که ایجاد کرده‌ بودیم را از طریق ربات miladapexhackk_bot به کاربران معرفی و سپس با اخذ اطلاعات حساب بانکی آنان، اقدام به برداشت از حساب و انتقال وجوه به کارت‌هایی جعلی می‌نمودیم و سپس با مراجعه به سایت‌های قمار اقدام به شرط بندی مسابقات فوتبال نموده و مبالغ حاصل از قمار را به کارت‌های جعلی واریز کرده و سپس برداشت می‌کردیم.

وی گفت: در ادامه با بررسی‌های فنی بیشتر توسط کارشناسان پلیس‌فتا مشخص‌گردید که این متهمین حدوداً به 100 حساب‌بانکی در کل کشور دسترسی پیدا کرده و مبالغی را نیز از این‌ طریق به‌ صورت غیرمجاز سرقت نمودند.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه همواره به آدرس و جزئیات صفحه‌ای که به آن وارد می‌شوید دقت‌کرده و مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید، گفت: هنگام خریدهای اینترنتی به آدرس درگاه‌ پرداخت توجه نمایید تا گرفتار فیشینگ نشوید، زیرا کلاهبرداران از این طریق اقدام به دریافت‌ اطلاعات حساب‌بانکی شما خواهند‌ نمود.

رئیس پلیس فتا استان مازندران در پایان گفت: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا گردید. از این‌رو از مالباختگان این پرونده در کل کشور خواستاریم تا جهت تنظیم شکایت به دادسرای محل سکونت خویش مراجعه نمایند تا پرونده آنها جهت بررسی به پلیس‌فتا ارسال گردد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!