0

اینترنت اشیا؛انقلابی در صنعت خودروسازی

بررسی حقوقی خرید و فروش اعضای بدن
اینترنت اشیا و شهر هوشمند دو واژه‌ای است که این روزها بیش‌تر به گوش می‌خورد چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری  قابل انجام خواهد بود را محقق کنند.
حالا به‌تازگی تحلیلگران فعال در حوزه خودروسازی و فناوری برآورد کرده‌اند که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی طی یک دهه آینده ایجاد خواهد کرد و نسل آینده خودروها  شاهد پیشرفت‌های عظیمی از لحاظ فناوری‌های نوین خواهد بود.
اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.
کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر نیز در این خصوص پیش‌بینی کرده‌اند که تا دو سال آینده یعنی ۲۰۲۰ میلادی، بالغ بر ۲۵۰ میلیون دستگاه خودروی متصل به اینترنت اشیا در جهان وجود داشته و در خیابان و بزرگراه‌های شهرها و کشورهای مختلف تردد خواهند کرد.
آنها در ادامه افزودند که بازار جهانی اینترنت اشیا در صنعت خودروسازی تا سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۷.۱ تریلیون دلار رشد خواهد کرد چراکه کارشناسان بر این باورند که فناوری‌های نوینی نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می تواند تحولات عظیم و مثبتی را در نسل آینده خودروهای جهان ایجاد کند.
اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در خودروهای خودران و هوشمند به کار برده می‌شود که بدون نیاز به راننده قادر است موانع، افراد پیاده و وسایل نقلیه دیگر را در فواصل مکانی و زمانی مختلف به‌صورت کاملا خودکار تشخیص بدهد.
با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی برخوردار شده‌اند،  شرکت‌های خودروساز بسیاری این روزها درصدد تولید این نوع خاص و جدید از خودروها هستند تا بتوانند علاوه بر به رخ کشیدن تکنولوژی‌های جدید و به روز خود، به تکامل صنعت خودروسازی نیز بپردازند.
اینترنت اشیاء در وهله اول در استفاده از زمان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
گرداب
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!