0

انهدام شبکه قاچاق و بازاریابی “بیت کوین” در بلوار فردوس

ماینر بیت کوین, استخراج رمز ارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از انهدام شبکه قاچاق و بازاریابی دستگاه های بیت کوین در بلوار فردوس و دستگیری‌ هفت نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس‌ پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اعلام خبر انهدام شبکه قاچاق و بازاریابی “بیت‌کوین” در تهران اظهار کرد: برابر اطلاع واصله،‌ شبکه‌ای از افراد متخصص و تکنیسینهای متبحر تعمیرات و مونتاژ دستگاه های بیت کوین در کشور و تهران اقدام به تعمیرات، قاچاق دستگاه‌ها و قطعات و لوازم مربوط و بازاریابی و فروش آنها در فضای مجازی توسط اپلیکیشنهای دیوار، بایا و شیپور به صورت غیر مجاز کرده و با دسترسی غیر مجاز به برق شهری موجبات مصرف غیر متعارف را رقم زدند.

رئیس‌ پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی لازم، ابتدا محل فعالیت آنها را واقع در بلوار فردوس شناسایی و پس از هماهنگی قضائی از محل، که یک ساختمان مسکونی بود بازدید کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از محل مشخص شد که این افراد با دائر کردن یک باب کارگاه در ساختمان مسکونی نسبت به مونتاژ و تعمیر دستگاه‌های ارز دیجیتال (بیت‌کوین) اقدام کرده و در واحدهای دیگر نیز در حال راه‌اندازی و تست دستگاه های استخراج ارز بودند همچنین واحد مسکونی دیگری را تبدیل به انباری مملو از قطعات و دستگاه‌های بیت‌کوین کرده بودند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تعداد هفت نفر از متخصصان و تکنیسیهای متبحر در این زمینه فعالیت داشتند، گفت: شیوه بازاریابی آنها به این صورت بوده که با راه‌اندازی آتلیه عکاسی و فیلمبرداری در این رابطه عکسهای باکیفیت تهیه و در فضای مجازی تبلیغ کرده و پاسخگوی سفارش مشتریان بودند همچنین محصول را به آدرس مشتریان ارسال می‌کردند.

گودرزی متذکر شد: روز گذشته با تلاش مأموران و با استفاده از اصل غافلگیری و سرعت عمل، این شبکه منهدم و حدود 70 میلیارد ریال انواع قطعات و دستگاه‌های قاچاق از آنها توقیف شده همچنین هفت نفر در این رابطه دستگیر شده و تحقیقات تکمیلی نیز ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. هادی گفته :
    13:49 1400/05/24

    درود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!