0

انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی در پی اختلاف دخترخاله

رئیس پلیس فتا شهرستان بهارستان گفت: عامل انتشار تصاویر خصوصی در تلگرام که به وسیله 2 خواهر برای دخترخاله خود صورت گرفته بود، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرگرد اسماعیل نوروزی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در فضای مجازی و به موجب آن ایجاد دردسر و نگران آبرو و عواقب این امر است به این پلیس مراجعه و درخواست رسیدگی موضوع را داشت و این امر نیز سریعا در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید که تلفن همراه شاکی مورد حمله هک قرار نگرفته و هک نشده است، ولی تصاویر شخصی و خصوصی وی در شبکه اجتماعی تلگرام در حال انتشار می‌باشد.

سرگرد نوروزی ادامه داد: در ادامه سیر رسیدگی به پرونده، کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند که این تصاویر از طریق 2 آی دی متفاوت و جدا از هم برای شاکی ارسال می‌گردد.

رئیس پلیس فتا شهرستان بهارستان گفت: بنابراین، در این بین افسران پلیس فتا با استفاده از شیوه مهندسی اجتماعی توانستند که آی‌پی متهمین را شناسایی کنند، در ادامه با هماهنگی با مقام محترم قضایی، از متهمین برای مصاحبه با پلیس فتا دعوت شد که پس از بازجویی‌های صورت گرفته مشخص گردید با شاکی نسبت فامیلی (دخترخاله) داشتند و متهمان نیز با هم خواهر بودند.

وی افزود: متهمان در ابتدای بازجویی و مصاحبه منکر هرگونه ایجاد مزاحمت و پخش تصاویر خصوصی داشته که با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده عنوان داشتند که به دلیل مسائل خانوادگی با شاکی دچار مشکل شده که در نهایت تصمیم به انتشار تصاویر شاکی در فضای مجازی برای اذیت کردن  وی گرفتند.

این مقام انتظامی در خصوص ذخیره تصاویر و فیلم بر روی تلفن همراه به شهروندان هشدار داد: به هیچ وجه تصاویر و فیلم‌های خود را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکنند و برای دخیره کردن این فایل‌ها حتما از حافظه‌های جانبی مثل سی دی، فلش مموری، هارد اکسترنال استفاده نمایند و حافظه‌های جانبی نیز در دسترس همگان نگذارند.

سرگرد نوروزی به شهروندان توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند تا در معرض سوءاستفاده دیگران قرار نگیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!