0

انتشار بدافزارهای مخرب و جاسوسی در ایمیل ها و کلیپ های نوروزی شبکه های اجتماعی

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در توصیه نوروزی به کاربران شبکه های اجتماعی گفت: از دانلود کلیپ های نوروزی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و یا شخصا برای صفحه شما ارسال می گردد خودداری کنید چرا که احتمال آلوده بودن این کلیپ ها به بد افزارهای جاسوسی و مخرب وجود دارد.

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش همچنین از افزایش ایمیل های حامی ویروس های جاسوسی خبر داد و گفت: با توجه به ایام سال نو و ارسال ایمیل های تبریک، کاربران مراقب باشند و از کلیک بر روی ایمیل های ناشناس که با عناوین تبریک سال نو آمده خودداری کنند، چرا که احتمال اینکه این ایمیل ها حاوی نرم افزارهای مخرب و جاسوسی باشند وجود دارد.

وی به کاربران تاکید کرد: از باز کردن ایمیل های ناشناس خودداری کنند، احتمال اینکه این ایمیل ها حاوی نرم افزارهای مخرب و جاسوسی باشند که از سوی افراد سودجو ارسال شده باشند وجود دارد.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: مجرمان سایبری با شناسایی گروه های خاص و ساخت کلیپ های آلوده به بدافزارهای مخرب و جاسوسی و همچنین ایمیل نزدیک به ایمیل یک فرد آشنا با شما برنامه های مخرب خود را پیش می برند.

سرهنگ آذردرخش گفت: به عنوان مثال هکرها با تمرکز بر روی گروه خاصی مثل پزشکان، از ایمیل مشابه یک پزشک استفاده کرده و برای تعداد زیادی پزشک ایمیل حاوی نرم افزارهای مخرب و جاسوسی ارسال می کنند. لذا کاربران حتما به آدرس ایمیل توجه کنند و فریب شباهت های موجود را نخورند.

وی ادامه داد: این امر در شبکه های اجتماعی و گروه ها و کانال ها نیز اتفاق می افتد و ارسال کلیپ های آلوده به بد افزارهای مخرب و جاسوسی از شگرد این هکرها می باشد تا تلفن های هوشمند شما یا سیستم شما را آلوده نمایند.

سرهنگ آذردرخش گفت: این حملات مخرب هکرها برای دیگر گروه های صنفی و شغلی نیز وجود دارد و تمامی کاربران باید مراقب ایمیل های تبریک سال نو باشند تا در دام هکرها نیفتند. همچنین در دانلود کلیپ ها و مطالب نوروزی مراقب باشند و هر کلیپی را دانلود نکنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه تاکید کرد: حتما آنتی ویروس سیستم های خود را به روز کرده و فعال نمائید تا حدودی بتوان جلوی این دست حملات هکری بدافزاری جاسوسی و مخرب راگرفت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!