0

استراتژی سایبری برای امنیت سایبری

دسته بندی ها : آموزش های امنیت سایبری, امنیت اطلاعات 27 آذر 1396 مدیر سایبرلا 1275 بازدید

برای رسیدن به یک امنیت سایبری رعایت موارد زیر الزامی می باشد. استراتژی سایبری شما باید تعریف کردن و ارتباط دادن صفحات و مدیریت ریسک اطلاعات باشد این روند را به همراه روش‌های امنیتی مرتبط به شرح زیر ، برای محافظت از کسب و کار خود در مقابل اکثر تهدیدات اینترنتی بررسی کنید.

1- آموزش و آگاهی کاربران: سیاست‌های امنیتی را برای کاربران فراهم می کند و پوشش امن و قابل قبول برای سیستم‌های سازمانی فراهم می‌کند و برنامه‌ای برای آموزش کارکنان  ایجاد کنید و کاربر را از خطرات سایبری حفظ کنید.

2-کار با موبایل درخانه: سیاست‌های کاری برای موبایل اعمال کرده و آموزش‌های لازم برای رعایت این سیاست‌ها به کارکنان داده شود و یک ساختار پایه‌ای امن برای دستگاه‌ها ایجاد کنید اطلاعات را از خطر اتصال و انتقال محافظت کنید.

3-پیکربندی امن: نکات امنیتی را اعمال کنید و اطمینان حاصل نماییدکه پیکربندی امن کلیه سیستم‌های ict حفظ شده است یک موجودیت سیستم ایجاد کنید و یک ساختار پایه برای تمام دستگاه‌های ict تعریف کنید.

4-کنترل رسانه‌های متحرک: برای کنترل دسترسی به رسانه های قابل حمل سیاست‌های کاری را اعمال نمایید انواع رسانه‌ها و استفاده از آنها رامحدود کنید و تمامی نرم‌افزارهای مخرب را قبل از وارد کردن به سیستم‌های ادارات و شرکت‌ها اسکن نمایید.

5-مدیریت امتیاز کاربر: پروسه‌های مدیریت کاربری ایجاد کرده و تعداد کاربران ممتاز را محدود و نمایش امتیازات کاربری را کاهش داده و بر فعالیت کاربران نظارت نمایید دسترسی به فعالیت‌ها و لاگ‌های کاربران را کنترل کنید.

6-امنیت شبکه: شبکه را در برابر حملات داخلی و خارجی محافظت نمایید و محیط شبکه را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز فیلتر نمایید.

7-جلوگیری از بدافزار: تولید سایت مربوطه و ایجاد دفاع ضد بدافزار که مناسب همه زمینه‌های کسب و کار می باشد درکلیه محیط‌های کاری بدافزارهای مخرب را شناسایی نمائید.

8-نظارت و پایش: استراتژی مانیتورینگ را اعمال و سیاست‌های حمایتی را گسترش دهید و بطور مستمر ict و شبکه‌ها را رصد کنید. لاگ ها را برای شناسایی فعالیت‌های غیر معمول که نشان دهنده حمله هستند بررسی کنید.

9- مدیریت حادثه: برای حوادث یک راه‌حل و راهکار بازیابی ایجاد کنید. طراحی‌هایی برای مدیریت حوادث آماده و تمرین کنید و آموزش‌های ویژه‌ای برای تیم مدیریت حوادث ارائه دهید. وقایع مجرمانه را برای برخورد قانونی گزارش دهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!