0

افزایش 72 درصدی کشف جرایم سایبری

فرمانده انتظامی استان گیلان در تشریح عملکرد 9 ماهه پلیس فتا در سال جاری گفت: شاهد رشد 72 درصدی کشف پرونده‌های حوزه  پلیس فتا در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سردار محمدرضا میرحیدری با بیان اینکه مجموع پرونده‌های ورودی حوزه فتا در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 20 درصد افزایش داشته، اظهار کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با  39 درصد، مزاحمت اینترنتی با 23 درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی با 12درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه با 8 درصد‌، سایر جرایم شامل تهدید و اخاذی با 12درصد، مهمترین جرایم سایبری در استان می‌باشند که البته برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 40 درصد و 24 درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در 9 ماهه امسال، کشف پرونده‌های حوزه فتا استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 72درصد افزایش داشته، افزود: متهمانی که شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان‌ها شده‌اند، 84 درصد مرد و  16 درصد آنها زن بودند که میانگین سنی آنها تا 17 سال 7درصد، 18 تا 25 سال 23درصد، 26 تا 35 سال 43درصد، 36 تا 45 سال 18درصد و 46 سال به بالا 9درصد می‌باشد .

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه 31درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در 9 ماهه امسال دارای تحصیلات عالی بودند، بیان کرد: روند انگیزشی ارتکاب جرم متهمان شناسایی شده به ترتیب 43درصد ضد اخلاقی، 29 درصد کسب منافع مالی، 14 درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی‌ها) و 14 درصد انتقام‌جویی‌، تسویه حساب‌ها و رقابت‌های شغلی  است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه 56 درصد مجرمان شناسایی شده در حوزه فضای سایبر در 9 ماهه سال 95 از اپلیکیشن‌های اجتماعی موبایلی گزینه خارجی برای ارتکاب بزه استفاده کرده بودند، به هموطنان توصیه کرد: در انتخاب پیام رسان‌های موبایلی شرکت‌های بیگانه  و استفاده از خدمات آنها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی‌شان را جدی بگیرند.

سردار میرحیدری ادامه داد: در ارتباط، انتشار و اشتراک، کاربران تقوای رسانه‌‌ای را رعایت کنند‌، در انتخاب گزینه‌های ایرانی شک نکنند، برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!