0

واگذاری و اعلام رمز کارت به فروشنده دلیل افتادن در دام کلاهبرداران اسکیمری

دستگاه پوز POS, کارتخوان بانکی

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص فعالیت مجرمان سایبری در پوشش فروشندگان سیار و دوره‌ گرد گفت: جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی خود در زمان خرید از فروشندگان سیار، شخصا عملیات پرداخت با دستگاه کارت خوان را انجام دهید.

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: امروزه با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی و همه گیر شدن کارت‌های بانکی و دستگاه‌های کارت خوان دیگر کمتر کسی پول نقد با خود حمل می‌کند.

وی به نقش دستگاه کارت خوان در زمان خرید اشاره کرد و افزود: داشتن چنین دستگاه‌هایی باعث رضایت خاطر مشتری است اما اگر مشتریان شخصا از این دستگاه استفاده نکنند ممکن است در دام کلاهبرداران سایبری قرار گیرند.

این مقام انتظامی گفت: برخی از این کلاهبردارن سایبری برای اینکه ردی از خود به جا نگذارند در پوشش فروشندگان سیار و دوره‌گرد و یا با اجاره کردن موقتی یک دکه یا مغازه‌‌ای بیشتر در خروجی شهر‌ها با ترفند اسکیمر اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد کرده و با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان خرید، کارت بانکی و رمز خود را دراختیار فروشنده قرار می دهند به راحتی طعمه کلاهبردار می‌شوند.

سرهنگ یادگارنژاد افزود: این افراد سودجو با استفاده از دستگاه اسکیمر که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی موجود در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی استفاده می‌شود، در فرصتی مناسب اطلاعات موجود در نوار مغناطیسی کارت بانکی مشتریان را کپی و از حساب افراد برداشت می‎کنند.

این مقام مسئول برای اینکه شهروندان طعمه کلاهبرداران نشوند، گفت: بعد از خرید برای پرداخت بهای کالا حتما خودتان روند کارت کشیدن و ورود رمز را انجام دهید و اجازه ندهید کسی متوجه رمز کارت بانکی شما شود چرا که اگر خریداران خود رمز عبور را وارد کنند و به فروشنده نگویند، کلاهبرداری به روش اسکیمر نمی‌تواند مفید باشد.

وی گفت: از فروشگاه‌های معتبر و ثابت خرید کرده و در صورت استفاده از دستگاه کارت خوان، از کارت حساب با موجودی کم استفاده کنید و مراقب باشید که هیچ قطعه اضافی بر روی دستگاه کارت خوان نصب نشده باشد.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کپی کردن کارت بانکی توسط اسکیمر (Skimmer)

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!