0

اعلام آمار قربانیان باج‌افزار wannacrypt در ایران

بر اساس آخرین آمار و اخبار منتشر شده از سوی مرکز ماهر، تاکنون بیش از ۲۰۰۰ قربانی به باج‌افزار wannacrypt آلوده شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۵۰۰ قربانی از سوی مرکز ماهر بوده و بقیه آنها از طریق گزارش سازمان‌ها و نهادهای مختلف شناسایی شده است.

به گزارش کلیک، بیشترین آلودگی از طریق این باج‌افزار به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی بوده و بیشترین استان‌های آلوده شده، تهران و اصفهان می باشند.

از سوی مرکز ماهر تاکنون، به بیش از ۵۰ اپراتور و سازمان هایی که بیشترین آلودگی را داشته‌اند، افزون بر اعلان از طریق نامه‌های رسمی، مشاوره‌های لازم به صورت تلفنی در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارایه شده است.

شایان ذکر است طی سه روز گذشته، ۵۰۰ درخواست راهنمایی و مشاوره از سوی بخش‌های مختلف مطرح گردیده که اقدامات لازم برای افزایش سطح اطلاع و آگاهی متقاضیان و فعالیت‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدیده صورت گرفته است.

از جمله راهکارهای فنی ارایه شده در این حوزه، پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم‌ها، به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم عامل ویندوز درصورت عدم به‌روزرسانی یا نصب وصله‌ها، بستن پورت‌های ۴۴۵ و ۱۳۹۹ از طریق فایروال سیستم عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناس می باشند.

کاربران برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt می‌توانند به پایگاه اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. با عرض سلام واحترام
    محبت فرمائید وضعیت ابلاغیه را که شماره آن 96010100213601242 را مشخص فرمائید.
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!