0

اسارت حساب های توییتر به دست هکرهای داعش

فارنزیک و جرم یابی دیجیتال - Digital Forensics
توییتر تلاش‌های زیادی داشته تا بتواند دست گروه‌های تروریستی داعش را از صفحه‌ی مجازی خود کوتاه کند. به نقل از خبر فوری؛ وبگاه تک کرانچ به‌تازگی متوجه شده که طرفداران داعش با هک کردن اکانت‌های قدیمی توییتر سعی دارند به اشاعه‌ی ایدئولوژی خود در این صفحه‌ی مجازی بپردازند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، بسیاری از حساب‌های کاربری به سرقت رفته مدت زیادی هیچ فعالیتی در توییتر نداشتند. همچنین از ایمیل‌هایی استفاده می‌کردند که مدت‌ها از اعتبارشان گذشته بود. ازآنجایی‌که آدرس‌های ایمیل فاقد اعتبار بودند، ورود به‌حساب کاربری توییتر بدون اعلام اطلاع به ایمیل انجام می‌پذیرفت و شرایط هک کردن را ساده‌تر می‌کرد. از طرفی تغییر رمز عبور بعد از ورود به حساب‌ها به‌سادگی انجام می‌پذیرفت.

بسیاری از این اکانت‌‌ها به‌طور مداوم با پست کردن تعداد بسیار زیادی از عکس‌ها، ویدیو‌ها و پیام‌های متنی سعی دارند تا افراد بیشتری را به سمت داعش جذب کنند و خشونت را تشویق نمایند. این کاربران، دنبال کننده‌های زیادی هم دارند. به‌طوری‌که برخی از این اکانت‌ها دارای هزاران فالوئر هستند که کمی موضوع را عجیب‌تر می‌کند.

توییتر به‌محض اعلام گزارش توسط وب‌سایت تک کرانچ، بیشتر این حساب‌های کاربری را مسدود کرد. در یک بیانیه از سوی توییتر اعلام شد که مشکل با این‌گونه ایمیل‌های فاقد اعتبار مسئله‌ی جدیدی نیست و این شرکت در تلاش است تا با حل این معضل از حساب‌های توییتر محافظت کند.

البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که توییتر تمام تلاش خود را می‌کند تا با استفاده از ایمیل کاربران، امکان ورود به صفحات را با امنیت بالاتری مواجه کند. دراین‌بین باید بیشتر تقصیر را متوجه سرویس‌های ایمیل دانست که با سازوکار خود باعث بی‌اعتبار شدن آدرس‌ها و درنتیجه از بین رفتنشان می‌شوند.

جدا از این موضوع، اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که توییتر باید توجه بیشتری نسبت به از بین بردن فعالیت تروریست‌ها در صفحه‌ی مجازی خود داشته باشد تا با اتخاذ متد‌های جدید حساب‌های کاربری این‌چنینی را مسدود سازد.

سایبربان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!