0

آیین نامه داخلی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به تصویب رسید

اقتصاد دیجیتال و فناوری, سایبرلا

با تشکیل نخستین جلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های عضو، آیین نامه داخلی این کارگروه به تصویب رسید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نخستین جلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال که صبح سه‌شنبه به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، آیین‌نامه داخلی کارگروه به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه دستگاه‌های اجرایی و اختیارات تفویض شده اصل 127 و 138 به کارگروه جهت حمایت از زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. این آیین‌نامه باید به تصویب کارگروه هم برسد.

وزیر ارتباطات در این جلسه ضرورت‌های تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال را با نگاه به آینده و نه محدود به اقدامات گذشته این حوزه بیان کرد و رویکرد ویژه دولت و شخص رئیس‌جمهور در اعطای این اختیارات به حوزه اقتصاد دیجیتال را از دلایل اهمیت این موضوع برشمرد.

او در ادامه با اشاره به فرآیند تصویب مصوبه تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت افزود: این کارگروه می‌تواند با ایجاد وحدت رویه، تدوین سازوکارهای حمایت از پلتفرم‌ها و زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال، رفع موانع پیش روی کسب‌وکارهای دیجیتال و ایجاد فرصت‌های جدید، به‌ویژه در بازارهای بین‌المللی، اهداف مقرر در اسناد بالادستی از جمله تحقق سهم حداقل ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی را هدایت، راهبری و حمایت کند.

نخستین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال هفته آتی با حضور وزرای عضو، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار خواهد شد.

هیئت‌وزیران در جلسه ۸ دی ۱۴۰۰ و در راستای تصمیم دولت مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال باهدف راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و دستیابی به کسب سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور، ترکیب کارگروه مذکور و حدود اختیارات تفویضی خود در آن را تعیین کرد.

به‌موجب این مصوبه، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مرکب از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل‌شده است.

اختیارات هیئت‌وزیران در تصویب مقررات مربوط به موضوعات یادشده، بر اساس اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به وزرای عضو کارگروه تفویض شده است.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!