0

آلمان قانونی از اتحادیه اروپا جاسوسی می‌کند

امنیت اطلاعات, افتا, امنیت شبکه

نمایندگان پارلمان آلمان طرحی را تصویب کردند که به آژانس اطلاعات خارجی این کشور اجازه می‌‌دهد از نهادها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا جاسوسی کند.

به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی وی، این طرح که جمعه به تصویب رسید، بخشی از اقدامات برلین برای افزایش نظارت بر جاسوسی پس از افشاگری ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، به شمار می‌آید.

همچنین هیئتی از قضات زمانی که آژانس اطلاعات خارجی آلمان از متحدانش استراق‌سمع می‌کند، از این موضوع مطلع می‌شوند. این قضات همچنین حق بررسی نقطه‌ای فعالیت‌های آژانس اطلاعات خارجی آلمان را دارند.

از سوی دیگر قدرت پارلمان در نظارت بر فعالیت‌های آژانس اطلاعاتی افزایش می‌یابد و مسئولان اطلاعاتی باید هر سال گزارشی به پارلمان ارائه دهند.

به گزارش پرس تی وی، منتقدان این طرح می‌گویند این قانون به جای آنکه فعالیت‌های سؤال‌‌برانگیز آژانس اطلاعات خارجی آلمان را تحت کنترل درآورد، به این اقدامات وجه قانونی می‌دهد.

این خبر در حالی منتشر شده‌است که روزنامه آلمانی زوددویچه تسایتونگ در تاریخ 10 اردیبهشت 1395 گزارش داد سازمان اطلاعات جاسوسی آلمان به نمایندگی از آژانس امنیت ملی امریکا، از مقامات عالی‌رتبه فرانسه و همچنین اعضای کمیسیون اروپا، جاسوسی کرده‌است.

این روزنامه مدعی شده‌است که از مرکز شنود سازمان اطلاعات جاسوسی آلمان در شهر باد آیبلینگ، واقع در جنوب مونیخ، برای کمک به آژانس امنیت ملی آمریکا در‌ جاسوسی از مقامات عالی‌رتبه فرانسوی در وزارت خارجه فرانسه، کاخ الیزه و کمیسیون اتحادیه اروپا سوءاستفاده شده‌است.
براساس این گزارش، شرکت‌های اروپایی نیز البته به میزان کمتر، مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.

اسنودن در سال 2013 دو برنامه فوق محرمانه جاسوسی دولت آمریکا را افشا کرد که بر مبنای آن آشکار شد آژانس امنیت ملی و اداره تحقیقات فدرال (FBI) مکالمات تلفنی میلیون‌ها آمریکایی و اروپایی‌ را شنود و اطلاعات اینترنتی شرکت‌های بزرگی همچون فیس‌بوک، یاهو، گوگل، اپل و مایکروسافت را بررسی می‌کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!