0

232000 بد افزار به صورت روزانه کشف می شود

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات 11 دی 1395 مدیر سایبرلا 932 بازدید

بر طبق بیانات لابراتوار kaspersky، تعداد بد افزار های جدید در سال 2016 ، روزانه 232000 مورد است که این آمار نشان می دهد 13000 مورد به صورت روزانه نسبت به سال 2015 افزایش یافته است و یک جهش قابل توجیهی از 7000 مورد در روز در سال 2011 تا به سال 2016 داشته است.

ایران هشدار: تعداد تهدید های سایبری که در هر روز مشاهده می شود در حال حاضر اینقدر زیاد است که آن را نمی توان به صورت دستی بررسی کرد. به همین دلیل کشف اتوماتیک بد افزار و فرآیند بررسی آن، و ترکیب آن با تخصص بشر، بهترین رویکرد است تا بتوانیم به مبارزه با تهدید های سایبری مدرن و روزمره بپردازیم.

در نتیجه پایگاه داده آزمایشگاه ابری Kaspersky ، که به اکتشاف از طریق Astraea یک ماشین یادگیری بر اساس سیستم آنالیز بد افزار در کنار آزمایشگاه بنیادی کسپر اسکای کار می کند، می پردازد. بیش از یک پنجم اشیای مخرب در دیتابیس ابری کشف به عنوان یک مخرب توسط astreea شناسایی شده اند و پایگاه داده هم اکنون حاوی یک میلیارد اشیاء مخرب، شامل ویروس ها، تروجان ها، درب های پشتی، باج افزارها، و برنامه های کاربردی تبلیغاتی و اجزای آن است.

درصد بد افزارهای کشف شده که توسط asteaea به دیتابیس ابری آزمایشگاه کسپراسکای اضافه شده است، در پنج سال اخیر رو به افزایش بوده است به طوری که بر طبق آمار، از 7/53 درصد در سال به 40/5 درصد در سال افزایش یافتنه است.
کشف یک میلیاترد فایل مخرب منحصر به فرد، یک نکته قابل توجه است که نشان می دهد، تعداد تبهکاران زیرزمینی سایبری که این بد افزارها را انتشار می دهند به صورت روز افزون در حال ازدیاد است که این خود حاکی از تهدید های بی شمار پیش روی کاربران است.

بنابراین مشاهده می شود که خطر افتادن در دام تبهکاران سایبری بسیار زیاد است و می بایست با تمهیدات امنیتی و بالا بردن سطح آگاهی خود، به دفع این خطر احتمالی که ممکن است مهم ترین اطلاعات ما را به مخاطره بیاندازد، بپردازیم. برای حفظ امنیت خود کافی است از آنتی ویروس های معتبر و به روز استفاده نموده و از کلیک روی لینک های ناآشنا که در سایت ها و ایمیل ها مشاهده می کنید، اجتناب کنید. همچنین دانلود از سایت های معتبر که فایل های آن فاقد بدافزار است، کمک شایانی به حفظ امنیت اطلاعات شما می کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!