0

سوءاستفاده از گوشی هوشمند مفقودی با ارسال تصاویر مستهجن در شبکه‌های اجتماعی

با تلاش ماموران پلیس فتای استان فارس فردی که در فضای مجازی باعث سلب آسایش خانم شیرازی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ربودن گوشی تلفن همراه خانمی در شیراز و استفاده از برنامه‌های شبکه اجتماعی موجود در تلفن همراه و انتشار اکاذیب باعث سلب آسایش و آبروریزی خانم شیرازی شده بود.

سرهنگ ‌سید‌موسی حسینی‌ در این خصوص توضیح داد: چندی پیش خانمی 31 ساله با ارایه مرجوعه قضایی مدعی شد هفته گذشته زمانی که برای خرید مایحتاج روزانه به یکی از فروشگاه‌های مواد غذایی در سطح شهر می‌رود، بعد از خرید اجناس و خروج از فروشگاه متوجه می‌شود تلفن همراهش مفقود شده است.

وی ادامه داد: سپس برای ردگیری به وسیله تلفن همراه شوهرش به دستگاه خودش تماس می‌گیرد اما پاسخی دریافت نمی‌کند ولی متوجه می‌شود که شبکه اجتماعی واتس آپ تلفنش فعال است اما با فرستادن پیام به وسیله واتس آپ و درخواست کمک، از یابنده گوشی نتیجه‌ای نمی‌گیرد. بعد از گذشت دو روز از طریق چند تن از بستگانش با خبر می‌شود یابنده گوشی، از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ و تلگرام برای مخاطبین تلفنش پیام‌ها و اخبار کذب و عکس‌های مستهجن با نام وی می‌فرستد و این عمل باعث آبروریزی برای او شده است و برای جلوگیری از تبعات بیشتر این قضیه خواستار پیگیری این پرونده شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار‌کرد: با تشکیل پرونده در پلیس فتا استان، ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: ماموران پلیس فتا پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

وی گفت: متهم که پسری 23 می‌باشد در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه‌ای می‌شود اما با دیدن ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف می‌کند و در بازجویی‌ها عنوان می‌کند چند روز پیش برای خرید به فروشگاه مواد غذایی رفتم و هنگام انتخاب جنس در غرفه فروشگاه موبایلی را پیدا و آن‌را بر می‌دارد و چون تلفن همراه هیچ‌گونه رمزی نداشته، به راحتی وارد آن می‌شود و برای سرگرمی از برنامه‌های واتس آپ و تلگرام شاکی سوءاستفاده می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان متذکر شد: از تلفن همراه خود به خوبی مراقب کرده و برای آن رمزهای معتبر انتخاب کنید تا در هنگام سرقت یا مفقودی امکان دسترسی به اطلاعات شما میسر نشود.

لازم به ذکر است شهروندان محترم باید همواره برای سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند خود رمز گذاری نمایند و این رمز‌گذاری هم بر روی گوشی و هم بر روی برنامه‌ها مثل شبکه‌های اجتماعی باشد. همچنین به هیچ عنوان در حافظه گوشی خود عکس و فیلم خصوصی ذخیره نکنند چرا که در صورت مفقودی و یا به سرقت رفتن به راحتی می‌توان از اطلاعات گوشی شما سوء‌استفاده نمود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!