0

کلاهبرداری مالی در شبکه اجتماعی بی تاک به بهانه سرمایه گذاری

رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی بی تاک با اشاعه تصاویر دروغین از خودش، اقدام به کلاهبرداری مالی از قربانیان خود می کرد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, سرهنگ “سیدموسی حسینی” گفت: خانم جوان 26 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد چندی پیش در حالی که در شبکه اجتماعی بی تالک در حال فعالیت بودم به طور کاملا اتفاقی با صفحه ای برخورد کردم که تصویرهای مندرج در آن مرا مجذوب خودش کرد.

وی ادامه داد: این خانم می گوید؛ آن صفحه حاوی چند عکس سخن بزرگان و عکس های شخصی از فردی بود که آقای متشخصی به نظر می رسید و نظر مرا جلب کرد، در نتیجه با صاحب صفحه شروع به گفت و گو کردم و او گفت که این عکس ها به خودش اختصاص دارد و شغلش مدیر یکی از شرکت های معتبر دولتی است و با صحبت های شیرین و اغواکننده مرا شیفته خودش کرد.

رئیس پلیس فتای استان فارس اظهار کرد: شاکی در ادامه می گوید؛ بعد از گذشت چند روز چت کردن خودش را مشاور معرفی کرد و از من درباره حساب بانکی ام سوال پرسید و من هم صادقانه مبلغ کامل حساب بانکی ام که 300 میلیون ریال بود برایش گفتم، او گفت سر رشته ای از معاملات آنلاین دارد و می تواند برایم سهام خریداری کند تا به سود بالایی برسم.

سرهنگ حسینی افزود: این فرد می گوید؛ پول را به شماره حسابی که برایم فرستاد واریز کردم، بعد از مدتی از او درباره سود سهام پرسیدم و او گفت سهامت کم است و باید مبلغ بیشتری سرمایه گذاری کنی و من مجددا مبلغی برایش واریز نمودم، مدتی گذشت و از سود سهام خبری نشد و هنگامی که از او در این مورد سوال می پرسیدم با صحبت های پوچ مرا سرگرم می کرد تا جایی که متوجه قصد کلاهبردارانه اش شدم و تصمیم به شکایت گرفتم.

وی گفت: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران جوان پلیس فتا، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند.
رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: متهم که مردی 35 ساله بود به جز شاکیه، چند دختر خانم دیگر را هم قربانی عمل مجرمانه خود قرار داده بود .

سرهنگ حسینی در مورد اعتماد بی مورد به افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی هشدار داد و خاطرنشان کرد: گمنامی کاربران در این فضا زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم کرده که کاربران شبکه های اجتماعی در صورت مشاهده چنین رفتارهایی می توانند آن را گزارش نمایند تا موضوع به منظور شناسایی این افراد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!