0

کشف بیش از 90 درصدی جرایم فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: در 7 ماهه سال‌جاری 92/5 درصد جرایم فضای مجازی کشف شده و از حیث وقوع جرایم در رتبه پنجم و کشف جرایم فضای مجازی استان آذربایجان شرقی در رتبه اول قرار دارد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌محسن محمودی‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل پلیس فتا ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی جامعه، اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوی توانمند پلیس فتا در آگاهسازی مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی بوده و پلیس فتا از بستر و ظرفیت رسانه ملی و جراید در افزایش سواد رایانه‌ای و آگاهی مردم در خصوص تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی استفاده می‌نماید.

وی در ادامه از خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم نام برد و تاکید کرد: باید با همدلی و همراهی اصحاب رسانه در برابر هجمه‌های فرهنگی و حملات سایبری پایداری، مقاومت و مقابله کرده تا در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی ایران موفق عمل نماییم.

سرهنگ محمودی با اشاره به آمار جرایم اولویت‌دار فضای مجازی استان، افزود: اولین جرم از نظر فراوانی هتک حیثیت و نشر اکاذیب برعلیه اشخاص، دومین جرم برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب اشخاص حقیقی‌و حقوقی، سومین جرم مزاحمت‌های اینترنتی، چهارمین جرم کلاهبرداری‌های اینترنتی و پنجمین جرم تهدید و اخاذی در فضای مجازی بوده که کارشناسان پلیس فتا استان با اشرافیت کامل و رصد فضای مجازی آمادگی مقابله با مجرمان فضای مجازی می‌باشند.

این مقام انتظامی عدم آشنایی و نداشتن سواد رایانه‌ای را اصلی‌ترین عامل بروز جرائم رایانه‌ای دانست و تاکید‌کرد: کاربران فضای مجازی باید دانش و اطلاعات علمی خود را افزایش دهند و نسبت به آشنایی بات نت‌ها، باج‌افزارها و بدافزارها اقدام نمایند تا در دام افراد سودجو و هکرهای فضای مجازی گرفتار نشوند.

وی از آمادگی پلیس فتا در برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی برای جوامع هدف خبر داد و تصریح‌کرد: کارشناسان پلیس فتای استان توانسته‌اند تهدیدات سایبری صنوف استان را شناسایی نمایند و این آمادگی در پلیس فتا استان وجود دارد که با برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی در تمامی جوامع هدف اقدام نماید.

رئیس پلیس فتا استان عامل دیگر وقوع جرایم فضای مجازی را جهل به قانون دانست و از اصحاب رسانه خواست نسبت به نشر قانون جرایم رایانه‌ای در جراید، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری اقدام کنند.

این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: باید در فضای مجازی مثل فضای حقیقی اخلاق اسلامی را رعایت کرده و پایبند به قانون بوده و حتما در دانلود کردن نرم‌افزارهای رایگان محتاط باشند و از آنتی‌ویروس‌های به روز شده و قوی استفاد نمایند.
سرهنگ ‌محمودی ‌در ادامه به کاربران فضای مجازی هشدار داد: ازذخیره کردن اطلاعات شخصی و خانوادگی در تلفن‌های همراه و رایانه‌های متصل به شبکه‌های اینترنتی خوداری نموده و به حریم خصوصی همدیگر احترام بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان با شاره اجرای طرح مکنا در واحدهای انتظامی تاکید‌کرد: با تدابیر سردار فرماندهی انتظامی استان طرح مکنا نیز در این پلیس اجرا شده و پلیس فتا در این خصوص پیشگام بوده و تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی به نحو شایسته و مطلوب سرلوحه کار کارکنان می‌باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!