0

بی‌احتیاطی در نگهداشت کارت عابر بانک و کلاهبرداری میلیونی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری کلاهبردار اینترنتی خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ اقبالی در این خصوص گفت: در پی شکایت خانمی 40 ساله مبنی بر اینکه از حساب وی به صورت متوالی برداشت اینترنتی صورت می‌پذیرد و این در صورتی است که وی رمز دوم و اینترنتی برای خود فعال نکرده است، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با استفاده از برخی اقدامات تخصصی و پلیسی کارشناسان این پلیس شخصی با هویت ح د  شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه‌ در یکی از مناطق شمالی ‌کرج دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل گردید.

این مقام انتظامی گفت‌: پس از انجام تحقیقات مشخص گردید که متهم راننده تاکسی شاکیه بوده و چند ماه قبل زمانی که شاکیه مسافر تاکسی وی بوده با بیان اینکه فرزندش به شدت مریض بوده، با حالتی بسیار افسرده اقدام به فریب وی نموده به گونه‌ای که شاکیه کارت عابر بانک خود را به صورت موقت برای پرداخت هزینه‌های درمانی فرزندش در اختیار وی قرار می‌دهد ولی این انتهای ماجرا نبوده و متهم با سوء‌استفاده از حس دلسوزی و اعتماد این خانم ‌ضمن برداشت مبلغ از قبل تعیین شده بدون اطلاع به شاکیه اقدام به فعال نمودن رمز دوم کارت می‌نماید و سپس کارت عابر بانک را تحویل وی می‌دهد و با استفاده از رمز دوم کارت اقدام به برداشت ‌های اینترنتی از حساب می نماید.

وی با بیان اینکه بیشتر برداشت‌های غیر مجاز در پی واگذاری کارت بانکی به دیگران اتفاق می‌افتد، افزود: به هیچ وجه نباید کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار داد و در صورت مجبوری حتما در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز اول و دوم اقدام گردد.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: چون برداشت‌های غیر مجاز از طریق خریدهای اینترنتی صورت می‌گیرد و این امر مستلزم داشتن رمز دوم است، لذا حتما نسبت به تغییر رمز دوم چه داشته باشید و چه نداشته باشید اقدام نمائید.

سرهنگ اقبالی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در نگهداشتن کارت‌های عابر بانک ‌خود به خصوص رمزهای آنها حداکثر دقت را به خرج دهند و به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و همچنین از نگهدری رمز و کارت‌های عابربانک در کنار یکدیگر و از نوشتن رمز در پشت کارت و از قرار دادن رمزهای ساده و قابل حدس زدن مانند تاریخ تولد خودداری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!