0

مهمترین ماموریت پلیس فتا حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع در فضای مجازی است

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان  گفت: حفاظت و صیانت از هویت دینی‌ و ملی‌، مراقبت و پایش از حوزه فناوری برای ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه‌، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع در فضای تبادل اطلاعات از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس فتای زنجان می‌باشد .

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا‌، سرهنگ جعفر کردلو درمصاحبه تلویزیونی (برنامه نگاه نو) با خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان زنجان  موضوع آسیب و تهدیدات رایج شبکه‌های اجتماعی را برای شهروندان  تشریح و بیان کرد: تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور، صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی جامعه در فتا، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملّی در فضای تولید و تبادل اطّلاعات، حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعّالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملّی از جمله اهداف تشکیل پلیس فتا است.

وی در وضعیت جرایم اینترنتی‌، کلاهبرداری اینترنتی و هشدار در حوزه امنیت اطلاعات در فضای سایبر توضیحات مفصلی را ارائه  و افزود: دسترسی غیر مجاز، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص، شنود غیرمجاز، جعل رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، سرقت و کلاهبرداری، جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، استفاده غیر مجاز از پهنای باند بین‌المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی، تولید و آموزش بدافزار‌ها یا نرم افزارهای ارتکاب جرایم سایبری و گذرواژه و اطلاعات کاربران از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری پلیس فتا قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس سایبری زنجان، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.

جانشین انتظامی استان زنجان گفت: امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان فریب‌های اینترنتی در سطح جامعه هستیم و افراد بیشتری پول‌های خود را از این طریق از دست می‌دهند.

سرهنگ کردلو افزود:  فضای مجازی دارای ویژگی‌های از قبیل فرامرزی بوده و مرز جغرافیایی ندارد‌، وابسته به زمان نیست‌، دستیابی به آخرین اطلاعات آسان است، جذابیت و تنوع دارد. سریع و ارزان است‌، اطلاعات و ارتباطات از آزادی برخوردار است،  هویت پنهان می‌ماند. در فضا‌ سایبر، اطلاعات به سرعت منتشر می‌شود.

وی تاکید کرد: برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت‌های ایمن که با https:// شروع می‌شوند استفاده کنید، دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است و از مردم انتظار داریم به هیچ‌وجه اطلاعات شخصی به ویژه شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.‌ در پایان نیز به اطلاع رسانی قابلیت‌های سایت پلیس فتا پرداخت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!