0

هک 4هزار مودم وای فای و ADSL در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری نوجوان 19 ساله‌ای که اقدام به هک کردن چهار هزار مودم وای فای و ADSL کرده بود در عملیات وی‍ژه کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

سردار ‌عبد الرضا آقاخانی‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: موضوع هک و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه‌ای امروزه به عنوان یک چالش و مشکل اساسی در فضای مجازی محسوب می‌شود که به شدت کاربران را تهدید می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که در حال حاضر یکی از شایع‌ترین جرائم هک و نفوذ در زمینه، هک مودم‌های وای فای و ADSL است، گفت: باید اذعان کرد شرکت‌هایی که این نوع مودم‌ها را به فروش می‌رسانند معمولاً تنظیمات امنیتی را بر روی آنها اعمال نمی‌کنند، بسیاری از کسانی هم که اقدام به خرید آنها می‌کنند اطلاع چندانی در این زمینه ندارند و به همین دلیل مورد هجوم هکرها قرار می‌گیرند که حداقل آسیب این هکرها نیز استفاده از پهنای باند اینترنت قربانیان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف بررگترین پرونده هک و نفوذ در سطح استان خبر داد و گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به سیستم مودم ADSLآنان نفوذ کرده است، موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت که در نهایت با کارهای علمی دقیق فرد مذکور شناسایی و در منزلش دستگیر شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این هکر که تنها 19 سال داشته، توانسته در مدت دو ماه به مودم وای فای و ADSL،چهار هزار شهروند نفوذ کرده و به صورت رایگان از پهنای باند اینترنت آنان استفاده کند.

وی با بیان اینکه چنین پرونده‌ای در نوع خود بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده‌، پایین آمدن سن هکرها را نگران کننده عنوان کرد و آن را نتیجه افزایش ضریب نفوذ اینترنت، توسعه ابزارها و دانش استفاده از فضای مجازی‌، وجود نرم‌افزارهای هک و نفوذ در سطح بازار و همه گیر شدن گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند و گسترش این ابزار در بین کودکان و نوجوانان دانست.

سردار آقاخانی به شهروندان توصیه کرد: به صورت مرتب هزینه‌های اینترنتی خود را کنترل کنند و اگر با افزایش هزینه بدون استفاده از پهنای باند و یا با زودتر تمام شدن ظرفیت باندی که خریداری کردند، مواجه شدند سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی امکان نفوذ، سرقت اطلاعات و شنود اطلاعات دارندگان این نوع مودم‌ها توسط هکرها را متذکر شد و بیان کرد: توصیه ما این است که رمز تنظیمات ورودی مودم‌ها را تغییر داده و از رمز‌های مطمئن و غیر قابل حدس زدن استفاده کنند و با این کارها از نفوذ سودجویان به مودم خود جلوگیری کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!