0

هک مدیر تور در پی دانلود از منابع نامعتبر

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى از شناسایی و دستگیری عامل هک گوشی هوشمند شهروند مشهدی و تهدید به انتشار توسط پلیس فتا استان خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی درتشریح خبر گفت: فردی با در دست مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود به کارشناسان پلیس فتا استان گفت، مدتی است که از طرف فردی ناشناس مطالب توهین آمیزی دریافت نموده و دائماً این فرد ناشناس با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی، مدعی است که اختیار گوشی تلفن همراهم را به دست گرفته است و برای اثبات ادعایش هم یکی از پیام‌های داخل گوشی‌ام را به خودم ارسال نموده است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و ادله موجود، هک شدن گوشی شاکی برای کارشناسان نیز محرز شد. کارشناسان آزمایشگاه دیجیتال نیز در پی رسیدگی به پرونده متوجه وجود نرم افزاری جاسوسی روی گوشی شاکی شده و درخصوص نحوه نصب این بدافزار روی گوشی نیز اطلاعاتی استخراج گردید.

سرهنگ جواد جهانشیری در ادامه رسیدگی به پرونده افزود: با توجه به قراین و دلایل موجود شناسایی متهم در دستور کارکارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با توجه به تحقیقات صورت گرفته متهم که نوجوانی 17 ساله بود شناسایی و در مواجهه با ادله فنی از موضوع بدواً اظهار بی اطلاعی نمود و گفت، بنا به خواسته دوستم تعدادی تصاویر را برای شاکی ارسال نمودم و از موضوع بدافزار بی‌اطلاع می‌باشم.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به مدارک موجود کارشناسان دستگیری دو متهم دیگر در این پرونده را در دستور کار قرار داده و دو متهم که همکلاسی بودند را شناسایی و پس از دستگیری و مواجهه با ادله موجود متهمین دستگیر شده چنین اعتراف کردند، در سفری که با تور تفریحی با هم داشتیم اختلافی بین آنها و مدیر تور (شاکی) ایجاد شده  و با توجه به خصومت ایجاد شده مدیر تور عکس‌های این سفر را به آنها نمی‌دهد و به واسطه همین اختلاف ایجاد شده و کینه‌ای که از مدیر تور به دل می‌گیرند اقدام به ایجاد مزاحمت و دردسر برای مدیر تور با ارسال بدافزار جاسوسی می‌نمایند.

سرهنگ جهانشیری در خصوص نحوه ارسال و نصب این بدافزار روی گوشی شاکی گفت: شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی  عضو بوده و در این شبکه عکس‌های زیبایی از مناظر طبیعی توسط فرد ناشناس دریافت می‌کند و بدون توجه به منبع عکس و ناشناس بودن عامل ارسال آنها به وی با دانلود این عکس‌ها که در واقع بک گراند این تصاویر همان بدافزار جاسوسی بوده و بدین طریق به گوشی وی منتقل و نصب می‌شود.

رییس پلیس فتا استان با توجه به اعتراف متهمین که هر سه دانش آموز و زیر 18 سال بودند پرونده جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرای ویژه اعزام شد.

این مقام انتظامی در پایان به کاربران فضای سایبری به ویژه شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: هرگز از منابع ناشناس اقدام به دانلود محتوا (عکس‌، ویدیو، انیمیشن، نرم‌افزار و‌…‌) نداشته تا با مشکلی مواجهه نشده و ضمن اینکه گوشی خود را مجهز به آنتی ویروس بروز شده نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!