0

هتک حیثیت از سوی دوست صمیمی در پی انتقام جویی

 رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در  شهرستان ورامین خبر داد و گفت: در این پرونده متهم که با شاکی دوست بود در پی اختلاف و انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی نموده بود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ سامان محمدی اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان ورامینی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت. برابر اظهار شاکیه، فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با ارسال عکس‌های شخصی شاکی اقدامم به هتک حیثیت نموده بود.

وی افزود: حسب دستور مقام قضایی پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکی و اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام گردید که متهم به هویت م . د شناسایی گردید که شاکی اعلام داشت متهم را می‌شناسد و از دوستان صمیمی‌ او‌ می‌باشد.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران خاطر‌نشان کرد: پس از اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت گردید‌. در بازجویی از متهم ابتدا منکر به بزه انتسابی بودند و متهم اظهار داشت که از گوشی او سوء‌استفاده شده و شخص دیگری اقدام به پخش عکس در شبکه‌های اجتماعی  کرده است که با ارائه مستندات نهایتا به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام داشت حدود  سه سال است که با شاکیه ارتباط خانوادگی دارد که در همین حین با شاکیه دچار مشکل شده و برای انتقام اقدام به پخش تصاویر در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

وی با اشاره به فصل پنجم قانون جرائم رایانه ای گفت: در ماده 16 قانون جرائم رایانه ای آمده است، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدی ادامه داد: ذیل تبصره ماده 16 آمده چنانچه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، مرتکب به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

مطابق ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران تاکید کرد: لذا کاربران باید مراقب باشند خواسته یا ناخواسته عامل هتک حیثیت دیگران نشوند چرا که این امر جرم بوده و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!