0

هتک حیثیت از سوی خواستگار 12 ساله سمج

رییس پلیس فتا استان خراسان‌ رضوى گفت: عامل مزاحمت‌هاى دختر مشهدى، توسط پلیس فتا استان خراسان رضوى در استان شمالى شناسایى و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح پرونده بیان کرد: خانمى بسیار مستاصل و ناراحت با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگى به شکایت خود را داشت.

وی افزود: شاکى در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا با بیان اینکه مدتى است در شبکه‌‌هاى اجتماعى فردى با سوء‌استفاده از اطلاعات هویتى وى اقدام به هتک حرمت و ایجاد پروفایلى با مشخصات وى در شبکه‌هاى اجتماعى نموده و کارهاى منافى عفت را به وى منتسب مى‌نماید‌، درخواست شناسایى هویت متهم را داشت.

سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: ‌با توجه به موضوع شکایت شاکیه، رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت و طى اقدامات فنى صورت گرفته هویت متهم در شهر سارى شناسایى و پس از هماهنگى قضایى متهم دستگیر شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان‌ رضوى گفت: متهم 32 ساله که همکلاسى 12 سال پیش شاکیه از کار درآمد با رویارویى شواهد فنى بزه خود را پذیرفت و در خصوص مزاحمت ایجاد شده با اظهار ندامت گفت، هنگامى که در مشهد دانشجو بودم با شاکیه آشنا شدم و چندین مرتبه به خواستگارى وى رفتم ولیکن به دلیل عدم شرایط لازم از دید آنها با جواب منفى از سوى خانواده شاکیه مواجه شدم و با به دل گرفتن کینه از شاکى و خانواده‌اش با دیدن فعالیت وى در یکی از شبکه‌های اجتماعی در بین همکلاسى‌هاى گذشته‌، با جازدن خودم به عنوان یکى از همکلاسى‌هاى دختر، اطلاعات هویتى وى را به سرقت برده و با سوء‌استفاده و درج مطالب موهوم قصد بردن آبروى وى در فضاى سایبرى و خصوصا در میان همکلاسى‌هاى سابقمان را داشتم.

سرهنگ جهانشیرى تصریح کرد‌: متهم این پرونده نیز به همراه مستندات موجود جهت تعیین تکلیف نهایى به دادسرا اعزام شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى به کاربران فضاى سایبرى عدم امنیت در این فضا را یادآور شد و افزود: چنانچه نمى‌خواهید محتوا (عکس‌، فیلم‌، متن و…) افشا شود آن را در اینترنت و شبکه‌هاى اجتماعى بارگذارى نفرمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!