0

نفوذ به حریم خصوصی اصلی ترین تهدید کاربران در شبکه های اجتماعی است

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در جمع دانشجویان خوابگاه شهدای ویژه خواهران دانشگاه تبریز گفت: یکی از معایب و خطرات شبکه‌های اجتماعی که باعث چالش‌های شدید در زندگی فردی و اجتماعی کاربرآن را در بر می گیرد نفوذ به حریم خصوصی کاربران است.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: ‌سرهنگ محسن محمودی در مورد آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی و تبیین فرصت‌ها و تهدیدهای تبادل اطلاعات در این شبکه‌ها در جمع دانشجویان خوابگاه شهدای ویژه خواهران دانشگاه تبریز بیان کرد: استفاده از اینترنت و فضای سایبری در مواقع ضروری و نیاز می‌تواند به رفع نیاز آنها کمک کند و متاسفانه برخی از افراد در مواقع غیرضروری و زمان‌هایی که اصلاً به آن نیاز ندارند از آن استفاده می‌کنند که می‌تواند تبعات زیان‌باری برای آنها داشته باشد .

این مقام انتظامی افزود: یکی از معایب و خطرات شبکه‌های اجتماعی که باعث چالش‌های شدید در زندگی فردی و اجتماعی کاربرآن را در بر می‌گیرد نفوذ به حریم خصوصی آنهاست، اگر چه کاربران با هویتی مجازی در این شبکه‌ها حضور دارند ولی باز هم تفاوتی در نفوذ به حریم خصوصی آنها نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: باید توجه داشت که بایدها و نباید‌های شرع مقدس در خصوص کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چند شبکه‌های ‌اجتماعی در ظاهر در دنیای حقیقی نیستند اما ماهیت بسیاری از اطلاعاتی که در این شبکه‌ها وجود دارند حقیقی است پس باید مراقب بود تا حریم خصوصی افراد به ویژه زنان و دختران در این فضا تهدید نشود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر اطلاعات کافی در خصوص شبکه اجتماعی مورد نظر خود ندارید‌، به آن وارد نشوید، گفت: در صورت حضور در شبکه‌های اجتماعی موارد امنیتی‌، رمزگذاری و .‌.‌. را رعایت نمایید .در گروه‌هایی که شما را تحت تاثیرات مخرب اخلاقی و فرهنگی قرار می‌دهند عضو نشوید و در صورت عضویت سریعاً آن را ترک کنید .

وی ادامه داد: در صورت دریافت پیام از طریق افراد ناشناس به آنها پاسخ ندهید. شماره حساب ها و رمز هایی خود را در بستر شبکه های اجتماعی اعلام نکنید .

سرهنگ محمودی با بیان اینکه  شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی جهت ارسال تصاویر خصوصی و خانوادگی نیستند، گفت: اطلاعات خصوصی و شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک قرار ندهید. اطلاعاتی از خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید که اگر فاش شد ضربه‌ای به حیثیت شما وارد نشود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هکرها همیشه در کمین هستند و شبکه‌های اجتماعی بستری مناسب برای فعالیت هکرهاست، گفت: مراقب باشید در دام هکرها گرفتار نشوید.

سرهنگ محمودی در پایان تاکید کرد: هر موضوع، مطلب و مواردی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاری  و هرگونه مطلب در خصوص افراد مشخصی را دریافت کردید، منتشر نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!