0

آلودگی روزافزون نتایج موتورهای جست‌وجو به لینک‌های مخرب

با وجود تلاش‌های بسیاری که گوگل و سایر شرکت‌های مشابه انجام داده‌اند، تهدیدهای بدافزاری به جزء جدایی‌ناپذیری از نتایج موتورهای جست‌وجو مبدل شده‌اند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, از سال ۲۰۱۳، تعداد نتایج آلوده به بدافزار هر سال افزایش پیدا می‌کند و طی این چند سال ابزارها و فن‌آوری‌های مختلفی برای حذف پیوندهای خطرناک طراحی شده است.

وب‌گاه‌های مورد تحلیل واقع‌شده از نتایج جست‌جوی گوگل، بینگ، یاندکس و فارو کشف شده‌اند.  در طول دو سال گذشته، بیش از ۵۱۵ میلیون به‌روزرسانی توییتر برای کشف پیوندهای مخرب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سال گذشته AV-TEST.org حدود ۸۰ میلیون وب‌گاه را بررسی کرد، در نهایت توانست ۱۸،۲۸۰ صفحه‌ی وب آلوده را کشف کند. این آزمایشگاه تا ماه آگوست همین سال میلادی ۸۱ میلیون وب‌گاه را بررسی کرد و موفق به کشف رقمی بالاتر به نسبت سال گذشته شد: ۲۹،۶۳۲صفحه‌ی وب آلوده! هر دو نتیجه بدون فعال‌سازی قابلیت  Safe Browsingگوگل به دست آمده است.

همه‌ی صفحات آلوده به تهدیدهای بدافزاری که توسط AV-TEST کشف شده‌اند، به کمک ابزار Safe Browsing نیز بازدید شدند. این‌بار نتیجه‌ی ناراحت‌کننده اندکی کاهش پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۵، از حدود ۱۸،۲۸۰ صفحه‌ی آلوده به تهدیدهای بدافزاری، فقط ۵۵۵ مورد با هشدار گوگل مواجه شدند. در سال ۲۰۱۶ تا ماه آگوست، از میان ۲۹،۶۳۲ صفحه‌ی آلوده به تروجان حدود ۱۳۳۷ صفحه هشدار گوگل را دریافت کردند.

لینک های موجود در توییت‌ها تقریباً با همان نرخ پیوندهای فیلترشده توسط گوگل آلوده هستند.

مایک مورگنسترن، مدیر ارشد فن‌آوری در AV-TEST.org توضیح داده که محتوای پویای صفحه‌ی وب بدان معناست که هنگام دسترسی و پویش یک وب‌گاه از طریق گوگل یا بینگ محتوای متفاوتی را ببینیم. این عامل، به همراه ظاهر تبلیغات مخرب در وب‌گاه‌هایی که قبلاً عاری از آلودگی بوده‌اند، تا حدودی اختلاف این ارقام را شرح می‌دهد.

ممکن است آگهی‌های تبلیغاتی یک وب‌گاه به عنوان «مورد مشکوک» علامت‌گذاری شده باشند، این آگهی‌ها هر بار که شما به آن وب‌گاه دسترسی پیدا می‌کنید عوض می‌شوند. همچنین ممکن است و‌ب‌گاه مورد نظر بسته به محیط زندگی کاربر و یا کاملاً به‌صورت تصادفی محتوای متفاوتی را به نمایش بگذارد.

ما نمی‌دانیم گوگل و بینگ در چه فواصل زمانی وب‌گاه‌ها را برای کشف بدافزار پویش می‌کنند. همیشه یک بازه‌ی زمانی مشخص وجود دارد که در آن بازه بدافزار می‌تواند بدون اطلاع گوگل یا بینگ روی وب‌گاهی حضور داشته باشد؛ حتی اگر گوگل یا بینگ توانایی شناسایی این بدافزار را هم داشته باشند. همچنین ممکن است ما محتوایی را مشکوک در نظر بگیریم که از نظر گوگل یا بینگ به هیچ وجه مشکوک نباشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!