0

عدم آگاهى کافى در استفاده از موبایل بانک، شهروند کاشمرى را به دردسر انداخت

 فرمانده انتظامى شهرستان کاشمر از شناسایى و دستگیرى عامل برداشت غیر مجاز 15 میلیونى از حساب شهروند کاشمرى توسط پلیس فتا شهرستان خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ ابوالقاسم باقرى در تشریح خبر اظهار کرد: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ 15 میلیون ریال از حساب وی، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و شناسایی عامل برداشت غیر مجاز از حساب، در دستور کار پلیس فتا شهرستان کاشمرقرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان به دنبال تحقیقات فنی انجام شده، دریافتند وجوه خارج شده از حساب شاکی صرف خرید شارژ و پرداخت قبوض آب و برق به صورت اینترنتی شده است و در بررسی‌های بعدی رد متهم را در فضای سایبری پیدا و به دنبال آن هویت‌ وی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل نمودند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که همسایه شاکی از کار درآمده بود در مواجهه با ادله کافی در خصوص نحوه دستیابی به اطلاعات حساب شاکی گفت، با سوء‌استفاده از عدم آگاهی شاکی نسبت به استفاده صحیح از موبایل بانک، و سوء‌استفاده از اطلاعات حساب وی، به جز رقم مذکور، در دو سال گذشته نیز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شاکی نموده که چون رقم آن کم بوده شاکی از این برداشت‌ها که در حد خرید شارژ تلفن همراه بوده، مطلع نشده است.

فرمانده انتظامى شهرستان کاشمر در ادامه این پرونده اظهار کرد: با توجه به مستندات فنی به دست آمده و اعتراف متهم، پرونده به همراه متهم مذکور جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ باقری در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به سهولت واریز و پرداخت‌ها و هرگونه مبادلات بانکی که توسط برنامه‌های کاربردی روی گوشی تلفن همراه و اینترنت، صورت می‌گیرد شهروندان درانجام عملیات بانکی که به واسطه رمز اینترنتی و دوم میسر می‌باشد باید نهایت دقت را در نگهداری و حفظ رمزهای حساب بانکی خود، مبذول داشته تا گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نگردند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!