0

معاون رگولاتوری: اپراتورهای تلفن همراه ترابردپذیری را با ملاحظات امنیتی انجام می‌دهند

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, رگولاتوری 5 مهر 1395 مدیر سایبرلا 634 بازدید
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: ملاحظات امنیتی برای اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه بر روی تمامی سامانه‌های اپراتورها پیش‌بینی و عملیاتی شده است.
تسنیم: حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه تست نفوذپذیری در سامانه ترابردپذیری پیش از اجرای آزمایشی آن انجام شده است، اظهار کرد: در کنار همه این اقدامات، سیستم تمامی اپراتورها طبق روال‌های مشخص از سوی تیم امنیت اطلاعات و فناوری آنها، از نظر نفوذپذیری به صورت دوره‌ای تست می‌شود.
وی گفت: در فرایند درج اطلاعات مربوط به ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، بلافاصله اطلاعات درج شده مشترکان در بانک‌های اطلاعاتی امن نگهداری می‌شود.
وی افزود: ضمن آنکه سیستم مرکزی ترابرد شماره‌ها کاملاً بر روی شبکه اختصاصی پیاده‌سازی شده و از شبکه‌های عمومی برای این کار استفاده نشده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره استفاده از پروتکل امنیتی https بر روی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اپراتورهای تلفن همراه گفت: علی‌رغم اینکه استفاده از پروتکل https به تنهائی ضامن امنیت صفحات نیست با اینحال اپراتورهای تلفن همراه را ملزم کرده‌ایم که این کار را انجام دهند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!