0

متهمی که با جلب اعتمادمشتریان خود اقدام به برداشت ازحساب آنان می‌نمود

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری متهمی که با زیرکی و شگردی ویژه اقدام به تخلیه حسلب مشتریان خود می‌نمود خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ کاکوان اظهار کرد: در پی شکایت فردی با هویت معلوم مبنی بر برداشت غیر قانونی از حساب بانکی وی از سوی دادسرای جرایم رایانه‌ای به پلیس فتا تهران بزرگ ارسال در خلال رسیدگی‌، شکایت مشابه دیگری هم به پلیس وصول شد، در این باره موضوع در دستور کار تیمی از افسران پلیس فتا قرار گرفت و در بررسی‌های به عمل آمده و ردگیری متهم به صورت فنی مشخص گردید متهم پس از دسترسی به حساب مشتریان خود، با فعال سازی رمز دوم اقدام به خرید بلیط از طریق یکی از پایانه‌های تهران به صورت رایانه‌ای نموده سپس در روز بعد پیرامون لغو بلیط اقدام می‌نماید.

این مقام انتظامی افزود‌: نحوه‌ دسترسی و ارتباط متهم به حساب شکات در هاله‌ای از ابهام بود تا این‌که با تحقیق بیشتر و جامع‌تر از شکات‌، پلیس متوجه گردید که متهم راننده سرویس آژانس بوده و در حین جابجایی مسافرین در طی مراحل متعدد پس از جلب اعتماد مشتریان ثابت خود و انجام کارهای بانکی آنان که قالبأ از شهروندان بازنشسته می‌بودند، با به دست آوردن کارت بانکی، در فرصتی مناسب رمز دوم حساب را فعال نموده و اقدام به خرید بلیط به صورت اینترنتی می‌نماید. سپس قبل از ساعت حرکت، بلیط را کنسل و لغو می‌نموده است در این راستا با تحقیق میدانی مشخص گردید متهم از کارمندان سابق و اخراجی یکی از پایانه‌هامی‌باشد، هویت وی شناسایی و با حضور شکات و تائید آنان با روئیت تصاویر متهم ضمن بررسی سوابق وی، مشخص گردید متهم دارای چندین سابقه کیفری بوده، ضمن آن که تحت تعقیب پلیس آگاهی می‌باشد، پس از برداشت حساب مشتریان خود با هر بار خرید اقدام به تعویض سیم کارت نموده تا ردی از خود برای پلیس برجای نگذارد با اطلاعات به دست آمده و بررسی فنی تیم پلیس فتا، متهم را در محلی که قصد برداشت از حساب یکی دیگر از شهروندان گرامی را داشت، دستگیر و با پرونده تحویل مرجع قضایی ذی‌صلاح گردید.

سرهنگ کاکوان به شهروندان گرامی هشدار داد دسترسی به کارت و رمز ورود حساب‌های بانکی برای مجرمین بسیار حائز اهمیت بوده و اعتمادسازی با مهندسی اجتماعی شیوه مناسبی برای اغفال کاربران است لذا شایسته است شهروندان گرامی از در اختیار گذاشتن کارت‌های بانکی به افراد غیر و غریبه جدأخوداری نمایند چرا که سه ضلع {اعتماد،ساده لوحی،طمع} باعث بروز مشکلات کاربران درفضای مجازی می‌گردد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!