0

گرداننده کانال‌های منتشر کننده تصاویر مستهجن در گرگان دستگیر شد

 مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که  اقدام به انتشار تصاویر مستهجن در سطح گسترده در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی نموده بود خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سروان صاحبکاران اظهار کرد: انتشار تصاویرغیر اخلاقی و مستهجن در فضای مجازی و ترغیب و تحریک افراد به دستیابی به این‌گونه تصاویر برابر ماده 14 و 15 قانون مجازات جرایم رایانه‌ای جرم می‌باشد و پلیس فتا با رصد شبانه روزی این فضا با منتشرکنندگان اینگونه تصاویر برابر قانون رفتار خواهد نمود.

وی افزود: اخیرا کارشناسان این پلیس با رصد فضای مجازی  کانالی‌ با چند هزار عضو را رصد نمودند که در زمینه انتشار تصاویر مستهجن ‌و ترغیب و تشویق افراد به اعمال منافی عفت فعالیت می‌نمود که پس از ‌هماهنگی با مرجع قضایی‌ دستگیری مدیر کانال مذکور‌ در دستور کار این پلیس قرار گرفته که با  فعالیت‌های فنی و‌ تخصصی صورت گرفته‌ نهایتا فردی به هویت “ز.ط” شناسایی و دستگیر گردید که در ادامه مشخص گردید نامبرده علاوه بر کانال مذکور‌، 4 کانال و گروه دیگر را ‌نیز با چند هزار عضو مدیریت می‌نماید. این فرد پس از دستگیری، ضمن اظهار عدم آگاهی از قانون، انگیزه ‌ خود را از انجام این عمل مجرمانه را ایجاد سرگرمی برای افراد و تشویق از سوی برخی دوستان در خصوص راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های مختلف عنوان نمود.

سروان صاحبکاران اظهار کرد: پرونده نهایتا جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

وی گفت: پلیس فتا با توجه به وظایف ذاتی خود با عوامل ترویج فساد و فحشا در فضای مجازی برابر قانون  قاطعانه رفتار خواهد نمود و از خانواده‌ها خواست نظارت مستمر و بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند و آنها را در فضای مجازی رها نکنند و به کلیه کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه نمود از عضویت در این قبیل کانال‌ها و گروه‌ها خودداری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!