0

دستگیری مدافع حرم قلابی/ اخاذی با سایت جعلی ثبت نام برای دفاع از حرم

در ادامه رسیدگی به پرونده اخاذی با سایت جعلی ثبت نام برای دفاع از حرم، فرد معروف به ابوحر نیز در مشهد شناسایی و دستگیر شد.

فارس به نقل از خراسان: سجادپور-معاون دادستان مشهد روز گذشته با تایید خبر دستگیری این فرد گفت: ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام رصد سایت ها و فضاهای مجازی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد سایتی جعلی با غصب عنوان سپاه پاسداران اقدام به ثبت نام برای اعزام به سوریه و عراق می کند.

قاضی حیدری افزود: رصدهای اطلاعاتی با صدور دستورات ویژه قضایی در این باره آغاز و مشخص شد جاعلان این سایت با گرفتن مشخصات کامل افراد و سوءاستفاده از این اطلاعات اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می کنند.

سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: ادامه تحقیقات نشان داد این افراد با پوشیدن لباس هایی شبیه مدافعان حرم و خاطره گویی های دروغین از صحنه های جنگ در کشورهای همسایه سعی دارند اعتماد جوانان را به خود جلب کنند.

این مقام قضایی با اشاره به این که 4 تن از این افراد در مشهد دستگیر شدند تصریح کرد: برخی از آنان با«یاوه گویی» سعی می کردند نام «خاطره گویی» بر آن بنهند و از عواطف و احساسات پاک جوانان سوءاستفاده کنند.

«قاضی حیدری» همچنین به کشف اسناد و احکام جعلی سپاه از برخی متهمان این پرونده نیز اشاره کرد و گفت: استعلام از سپاه پاسداران مشخص کرد که این افراد  به  هیچ عنوان به آن سوی مرز به عنوان مستشار نظامی اعزام نشده اند و آن ها از سندهای مجعول استفاده کرده اند.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: دستگاه قضایی با کسانی که از احساسات پاک مردم و جوانان این مرز و بوم سوءاستفاده می کنند با قدرت و قاطعیت برخورد خواهد کرد و هیچ گونه اغماضی نیز در این گونه موارد صورت نمی گیرد.

وی گفت: متهمان این پرونده هم اکنون در بازداشت به سر می برند و افرادی که از آن ها شکایتی نیز دارند می توانند برای اعلام شکایت به مجتمع قضایی انقلاب اسلامی واقع در خیابان کوهسنگی مشهد مراجعه کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!