0

فیشینگ اطلاعات بانکی با تبلیغات پیامکی فروش فیلم‌های آموزش جنسی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه در جدیدترین شگرد مجرمانه سایبری شاهد ارسال انبوه پیامک فروش فیلم‌های آموزش جنسی از طریق شماره تلفن‌های همراه فاقد هویت برای شهروندان هستیم، گفت: افراد فریب خورده پس از مراجعه به این سایت برای خرید محتوای غیر اخلاقی به راحتی در دام سایت‌ فیشینگ افتاده و اطلاعات کارت الکترونیکی بانکی آنها به سرقت می‌رود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ دوم علی نیک‌نفس تصریح کرد: در چند روز اخیر مجرم یا مجرمین سایبری با ایجاد صفحات غیراخلاقی در فضای مجازی و تبلیغ آن ازطریق ارسال پیامک انبوه از خطوط تلفن همراه فاقد هویت مشخص یکی از اپراتورهای کشور به عموم مردم اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران نموده اند.

وی در خصوص این شگرد مجرمانه افزود: مجرمان سایبری با تبلیغ فروش فیلم‌های آموزشی جنسی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کاربرانی را که قصد خرید داشته به صفحات جعلی درگاه پرداخت (صفحات فیشینگ) هدایت کرده و اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم و… آنها را سرقت می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه با توجه به ارسال انبوه پیامک برای این شگرد مجرمانه به شهروندان هشدار داد فریب این تبلیغات پیامکی را نخورده و به هیچ عنوان به این سایت‌ها مراجعه نکنید.

وی با بیان این‌که حجم مراجعه تنها به یکی از این صفحات در یک بازه زمانی کوتاه کمتر از بیست و چهار ساعت، به 28 هزار بار رسیده است، گفت: تاکنون پنج دامنه اینترنتی مختلف در این خصوص شناسایی شده که همگی از دامنه‌های رایگان خارج از کشور بوده و شگرد و محتوای یکسانی دارند، که گویای ارتکاب جرم توسط مجرم یا مجرمین مشترکی است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند تا در دام چنین مجرمانی نیفتند، گفت: به هیچ عنوان به این دست پیام‌ها و محتویات صفحه‌ها توجه نکرده و فریب آنها را نخورید. چرا که این شگردی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی شما و سوءاستفاده‌های مالی از قربانیان می‌باشد.

سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه تاکنون هفت خط سیم کارت مختلف که از آن‌ها پیامک ارسال شده شناسایی گردیده است‌، افزود: متأسفانه علی‌رغم تاکیدات این پلیس‌ مبنی بر اینکه خطوط بی‌نام و نشان بستر وقوع جرایم می‌باشند، این شماره‌‌ها نیز بی‌نام و نامشخص بوده ولیکن پرونده با تعامل دستگاه محترم قضایی به صورت ویژه در دست اقدام است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری با توصیه به اینکه هرگز به پیامک‌هایی که شما را به سایتی مشخص هدایت می‌کند اعتماد نکرده و درصورت ورود به آن سایت‌ها علاوه بر احراز اصالت و صحت عملکرد آن، اطلاعات محرمانه خود را در اختیار سایت قرار ندهید به  شهروندان هشدار داد: کاربرانی که در چند روز گذشته به چنین صفحاتی مراجعه و با هدایت این صفحات وارد درگاه جعلی بانکی شده‌اند سریعا نسبت به تغییر رمز دوم کارت بانکی خود اقدام نمایند همچنین با بررسی حساب بانکی خود چنانچه برداشت غیرمعمولی در این مدت انجام شده است سریعا به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران و دادسرای محل سکونت خود در سایر شهرستان‌ها مراجعه و شکایت رسمی به عمل آورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از مالباختگان همین پرونده در تهران اقدام به شکایت نموده‌اند و موضوع توسط پلیس در دست رسیدگی می‌باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!