0

فروش گوشى دست دوم بدون حذف اطلاعات درد ساز شد

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: فروش گوشى دست دوم بدون حذف اطلاعات و فعال بودن شبکه اجتماعی برای فروشنده درد ساز شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ جهانشیری در خبر تازه‌ای اظهار کرد: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار داشت مدتی است توسط احدی از اهالی روستا فیلم‌های غیر اخلاقی و مستهجن برای وی ارسال می‌شود و خواهان رسیدگی به این موضوع بود.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: در پی اظهارات شاکی، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با تلاش کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و به پلیس فتا فراخوانده شد.

وی افزود: متهم که مردی 51 ساله و از اهالی سرشناس روستا بود در مواجه با ادله جرم ضمن اظهار بی‌اطلاعی از موضوع عنوان نمود، مدت 4 ماه پیش بود که گوشی هوشمند خود را به فرد دیگری باهویت معلوم فروخته و گوشی دیگری برای خود تهیه نمودم.

سرهنگ جهانشیری افزود: با توجه به اظهارات مرد میانسال‌ و ادله دیجیتالی به دست آمده مشخص شد متاسفانه وی قبل از فروش گوشی اکانت شبکه‌اجتماعی خود را غیر فعال ننموده و متهم از این موضوع سوء‌استفاده و اقدام به انتشار محتوی نامناسب از سوی وی داشته که با بررسی مستندات حقیقت روشن شد.

این مقام انتظامی تصریح‌کرد: متهم اصلی که پسری 23 ساله از اهالی همان روستا بود دستگیر و ضمن اعتراف به جرم خود گفت: وقتی گوشی شاکی را خریدم متوجه شدم اطلاعاتش را پاک نکرده و شبکه اجتماعی وی نیز روی گوشی، فعال می‌باشد و با دیدن مخاطبین آن، از روی سرگرمی و تفریح برای مخاطبین وی کلیپ و فیلم‌های مستهجن و غیر اخلاقی را فرستادم.

سرهنگ جهانشیری افزود: با روشن شدن حقیقت و دستگیری مجرم و اعتراف وی پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در پایان به کاربران فضای سایبر هشدار داد: قبل از اقدام به فروش ابزار هوشمند الکترونیکی نظیر تلفن همراه هوشمند‌، تبلت و‌…‌ اطلاعات آن را اصطلاحاً “فلش” و پاک کرده و چنانچه عضو شبکه اجتماعی هستید حتماً عضویت شبکه اجتماعی خود را حذف و یا اکانت کاربری را به گوشی دیگری انتقال دهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!