0

افزایش 200 درصدی فروشگاه‌های مجازی دارای ای‌نماد

شناخت و آگاهی شهروندان از نماد الکترونیکی و اعتماد کاربران به نماد الکترونیک در خریدهای اینترنتی، سبب افزایش 200 درصدی فروشگاه‌های مجازی جهت دریافت نماد الکترونیک در استان بوده است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: دومین همایش نماد اعتماد الکترونیکى(Enamad) در ساختمان ساپکو با حضور مسئولین و فعالین حوزه  IT و جانشین پلیس فتا استان و جمعی از بازرگانان و صنعت‌گران خراسان‌رضوی برگزار که با حضور بیش از 300 تن از علاقمندان به کسب‌و کار اینترنتی در روز چهارشنبه (ششم بهمن ماه) در مشهد مقدس برگزار گردید.

رئیس اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا خراسان‌رضوی نیز در این همایش گفت: در 10 ماه امسال جرایم مالی و اقتصادی سایبری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 60 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جواد قنبری جانشین پلیس فتا استان که به عنوان سخنران این همایش دعوت شده بود اظهار کرد:”پنهان بودن هویت افراد” در شبکه جهانی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیرامون آن  با چالش عظیم “امنیت” مواجه بوده و از مهم‌ترین پارامترهای قابل طرح در چنین فضایی اهمیت “نماد اعتماد الکترونیکی و کسب و کارهای اینترنتی” می‌باشد و هویت فردی ‌را که می‌خواهد با فرد دیگری در همین فضا وارد تجارت، بازرگانی و خرید و فروش شود‌، از مبدا تا مقصد قابل رهگیری و شناخت می‌باشد.

وی افزود: علاوه بر خرید از سایت‌هاى قابل اعتماد، از امنیت سیستم رایانه‌اى که از آن خرید را انجام می‌دهید مطمئن شوید. مراکز غیر مجاز ارائه خدمات رایانه‌ای و سیستم‌های موجود در اماکن عمومی برای خرید آنلاین مناسب نمی‌باشند، همچنین در پرداخت‌های آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی به دستورالعمل‌های امنیتی آن توجه شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانک‌های از ssl و روش‌های رمزنگاری استفاده می‌کنند، دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، نماد یک قفل یا //:https درج شده باشد، در غیر این صورت صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد.

نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی” نشانه‌‌ای نمادین است که به شکل انحصاری توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کارهای اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌‌شود.

این نماد پس از بررسی درگاه (وب‌سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن صادر می‌شود و برای مدت یک سال اعتبار دارد.

شایان ذکر است که پلیس فتا خراسان‌رضوی همزمان با همایش نماد اعتماد الکترونیکى درسالن همایش ساپکو در مشهد غرفه‌ای را برپا نموده که طی آن کارشناسان در زمینه‌های تخصصی به سؤالات مراجعه کنندگان پاسخ داده و راهنمایی‌های لازم را ارائه نمودند. همچنین تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری در قالب بنر و استند  به نمایش گذاشته شد و جهت آگاه سازی شهروندان بروشو و سی‌دی‌های آموزشی بین بازدیدکنندگان توزیع گردید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!