0

غرق شدن خانواده‌ها در جاذبه‌های رنگارنگ فضای مجازی

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 1 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 1358 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “شب‌های جزیره” گفت: غرق شدن خانواده‌ها در جاذبه‌های رنگارنگ فضای مجازی امنیت آنها را به خطر انداخته است .

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ دوم اباذر محرمی در این برنامه به بیان آسیب‌های فضای مجازی‌، تهدیدها و فرصت‌ها اشاره و تصریح‌کر‌د: فضای مجازی، همانند هر مقوله‌‌ دیگری که در عالمِ واقع وجود دارد، باید از منظر تهدید و فرصت، توأماً دیده شود. فضای مجازی، سکه‌ای است که باید دو روی آن را با هم دید. رویی که ناظر به فرصت‌ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر که ناظر به تهدیدها یا به تعبیری نقاط ضعف این فضا است.

وی افزود: باید دانست که شناخت صحیح فضای مجازی و به تبع آن، استفاده‌‌ صحیح و در عین حال حداکثری از این پدیده‌‌ دنیای مدرن، مستلزم شناخت و سپس لحاظ کردن هر دو روی سکه‌ است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش در ابتدا تعریفی از فناوری اطلاعات و رسانه و ویژگی‌های آن داشته و بیان کرد: رسانه‌ها از ابزارهای مختلفی همچون فیلم، عکس، متن و یا هر هنر دیگری برای جذاب کردن خویش استفاده می‌کنند و این در حالی است که این ابزارها در فضای سایبر، همگی در یک‌جا قابل جمع و نیز قابل دستیابی است و خانواده‌ها دیگر برای ارتباط با هم از روش‌های منسوخ و قدیمی همچون نامه‌نگاری استفاده نمی‌کنند و در کسری از ثانیه در اقصی نقاط عالم با استفاده از نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی از حال هم جویا شده و حتی می‌توانند یکدیگر را به صورت آنلاین ببینند و ارتباط تصویری داشته باشند.

سرهنگ محرمی ‌در ادامه با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی افزود: نا‌امنی در فضای مجازی می‌تواند به اشکال مختلف باشد که شامل ناامنی در محتوا‌های نامناسب ارائه شده در فضای مجازی‌، ارتباط افراد خانواده با افراد ناشناس و رسوخ و سوءاستفاده آنان از حریم امن خانواد‌ه‌ها‌، حضور بیش از اندازه افراد خانواده در فضای مجازی حتی در شب هنگام‌، کلاهبرداری (مالی و غیر مالی از اعضای خانواده) در فضای مجازی به دلیل نا آشنایی اعضای خانواده در این محیط و قرار گیری در معرض شایعات می‌باشد که چنانچه در صورت نداشتن دانش سواد رسانه‌ای‌، افراد در مبانی اعتقادی، خانوادگی و اجتماعی دچار مشکل می‌شوند .

وی خاطر‌نشان‌کرد‌: که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند به گسست پیوند خانواده و نسل‌ها بیانجامد و هم می‌تواند ترمیم کننده این گسست‌ها باشد.

رئیس پلیس فتا کیش در پایان به شهروندان توصیه کرد: خانواده‌ها به ویژه والدین نسبت به بالابردن سواد رسانه‌ای خود اهتمام لازم را داشته و اوقات فراغت خود را با خانواده و فرزندانشان بگذرانند و اجازه ندهند که فرزندانشان بدون نظارت آنها در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!